Barselsvikar: Politisk Udviklingskonsulent i Grøn Kommune
Fuldmægtig / kommunal forvaltning / politisk betjening / bæredygtighed
Vi søger en barselsvikar til politisk betjening i Centersekretariatet, som hjælper centrets projektledere og ledelse med de mange sagsfremstillinger om alt fra nye daginstitutioner til kirkegårdsarealer, kunstgræsbaner og vejbelægninger. Er du skarp til kommunikation og har blik for formidling til borgere/brugere, er det et ekstra plus.
Politisk DNA i blodet: Vil du tæt på det politiske i en grøn kommune og sikre forankring af politiske beslutninger? Er du proaktiv og god til at tale med mange fagligheder? Og trives du med tværfaglige problemstillinger? Så er jobbet som politisk udviklingskonsulent i vores center måske noget for dig.
Målet for Center for Arealer og Ejendomme er at drive og udvikle bæredygtige og velfungerende bygninger samt grønne arealer med fokus på biodiversitet, sambrug og optimal udnyttelse af kommunens kvadratmeter til fælles gavn for kommunens borgere. Det kræver løbende professionel politiske betjening for at sikre det rette beslutningsgrundlag i de politiske udvalg. Og her kommer du ind i billedet.
Hvad kan vi tilbyde – dine konkrete opgaver
Du bliver en del af et velfungerende sekretariat med 14 medarbejdere med forskellig faglig baggrund, der har fokus på politisk ledelsesbetjening, økonomi, administration, analyser og kommunikation. Vi lover høj faglighed, et job med mening og motiverede kolleger med plads til grin.
Din primære opgave bliver sammen med vores anden udviklingskonsulent at udarbejde og kvalitetssikre centrets politiske sagsfremstillinger til de politiske udvalg, samt sikre opfølgning på de beslutninger der træffes. Du skal samarbejde med centerets mange faglige projektledere og skrive indstillinger til politikerne, som danner fundamentet for, at vi kan forvalte, drifte og udvikle de kommunale bygninger og arealer. Det kræver politisk og strategisk tæft og flair for politiske processer, der ikke altid er snorlige men spændende og udfordrende. Dine opgaver er derfor bl.a.:
- Deltage i centrets udvalgssagsproduktion, herunder sikre at ledelsen er klædt på til, hvornår og hvordan de skal levere til politikerne.
- Have overblik over tidsfrister og deadlines for indlevering af udvalgssager
- Skrive udvalgssager og fx baggrundsnotater via samarbejde med projektlederne
- Kontakt til vores fire afdelinger og bistand med udvalgssager og andre opgaver fx borgmestersvar, politiske spørgsmål osv.
- Formidle resultater og følge op på sager
- Bistå med kommunikation og formidling om centerets indsatser internt og eksternt
Hvad forventer vi af dig?
Du er motiveret af det politiske miljø i det offentlige og ved, hvordan en sagsfremstilling skal udarbejdes for at sikre de politiske beslutninger. Samtidig er du god til at tale med mange forskellige fagligheder og ”oversætte” fagsprog til et sprog, de fleste forstår, og du bliver ikke skræmt af økonomi og juridiske elementer. Vi ser gerne, at du kan sige ja til en del af disse kvalifikationer:
- Har praktisk erfaring fra en politisk styret organisation, gerne en kommune eller statslig organisation.
- Har et stort overblik, overholder tidsfrister og har blik for kvalitetssikring
- Er struktureret og kan udvikle processer
- Er superstærk i skriftlig formidling med erfaring fra produktion af indstillinger fx til bestyrelser, politiske udvalg samt formidling rettet til brugere
- Er implementeringsstærk og har fokus på resultater og leverancer. Du er vedholdende og god til at eksekvere med fokus på at opfylde mål for tid, kvalitet og økonomi.
- Er analytisk i din tilgang til tværgående problemstillinger og kan udarbejde præcise projektoplæg
- Har politisk tæft samt organisatorisk og social forståelse
- Har en relevant videregående uddannelse, fx cand.scient.pol., cand.mag, cand.soc., offentlig forvaltning/CBS, cand.polit. eller lignende.
Vores afdeling har en stor samarbejdsflade med direktionen, centrets chefgruppe, kollegaer i driften, kommunens øvrige centre og eksterne samarbejdspartnere, som inddrages i projekterne. Du vil få en bred kontaktflade i organisationen, ligesom din opgaveportefølje også vil indeholde både store og små opgaver.
Om Center for Arealer og Ejendomme
Center for Arealer og Ejendomme servicerer 58.000 borgere og ca. 4.000 ansatte i Lyngby-Taarbæk Kommune. Vi er byg- og driftsherreorganisation for kommunens ejendomme som skoler, daginstitutioner, idrætsanlæg, svømmehaller, kontorejendomme, omsorgsboliger, flygtningeboliger, veje og grønne områder. Den kommunale bygningsmasse består af 240.000 m2, og vi har samtidig ansvaret for 200 km veje og stier samt 75 ha grønne arealer og 71 ha naturområder.
Centret består af 260 medarbejdere, hvoraf ca. 50 medarbejdere er placeret på rådhuset. Du kan få et indblik i CAE som afdeling, ved at se en kort film via linket: https://www.ltk.dk/lyngby-taarbaek-kommune-som-arbejdsplads/ltk-som-arbejdsplads/jobomraadet-teknik-miljoe-og-byggeri/velkommen-til-center-for-arealer-og-ejendomme
Løn og ansættelsesvilkår:
Ansættelse sker som udviklingskonsulent i Center for Arealer og Ejendomme. Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i henhold til gældende overenskomst og kvalifikationer.
Arbejdsstedet er Lyngby Rådhus, som er placeret 2 minutters gang fra Lyngby Station og tæt på motorvejsafkørsel. Vi tilbyder fleksibel arbejdstid, god pensionsordning, personalearrangementer og en god kantine som laver morgenmad og frokost til os.
Ansættelsesproces:
Første samtale forventes at holdes i uge 2 og 2. samtale i uge 3 2026, hvor du skal lave en case som optakt til dialog.
Ansøgningsfrist: 15. december 2025
Har du spørgsmål til os, er du velkommen til at kontakte afdelingschef for Centersekretariatet Ida Larsen Amtoft tlf. 40 85 64 10.
Opstart:
2. marts 2026 eller før
I Lyngby-Taarbæk bliver du del af et stærkt fagligt fællesskab med høje ambitioner i en organisation med ca. 4.000 medarbejdere, der alle arbejder med det fælles mål – at skabe værdi for borgere og erhvervsliv. Vi lægger vægt på god ledelse, trivsel, faglige og personlige udviklingsmuligheder, kreativitet og nytænkning samt balance mellem arbejdsliv og fritidsliv. Vi ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejdere hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.
Lignende jobs
Vil du forme fremtidens ejendomsstrategi i Hvidovre Kommune?
Se flere Fuldmægtig jobs i Lyngby-Taarbæk eller hele Region Hovedstaden