Souschef i Ledelsessekretariatet hos Hjemrejsestyrelsen
Specialkonsulent / Hjemrejsestyrelsen / strategi / kommunikation / organisationsudvikling / Fuldtid / Fuldtid
Vil du være helt tæt på direktionen, have fingeren på pulsen i de centrale beslutningsprocesser og være med til at skabe struktur, retning og kvalitet i en styrelse med et vigtigt samfundsopdrag? Har du lyst til at arbejde i krydsfeltet mellem strategi, koordination, kommunikation og organisationsudvikling – og trives du i en hverdag, hvor både tempo og faglighed er højt?
Så er du måske vores nye souschef i Ledelsessekretariatet.
Din rolle som souschef hos os
Som souschef i Ledelsessekretariatet kommer du til at arbejde tæt sammen med kontorchefen og være en central del af ledelsesteamet. Du får en vigtig rolle i at drive, koordinere og udvikle kontorets kerneopgaver og i at understøtte direktionens beslutningsprocesser. Du får ikke formelt ledelsesansvar, men rigtig gode muligheder for at træne ledelse og op- eller udbygge dine ledelseskompetencer.
Du får en bred portefølje af opgaver, hvor dine primære ansvarsområder vil være at:
- Understøtte direktionen gennem professionel og effektiv sekretariatsbetjening
- Understøtte og udvikle arbejdet med arbejdsmiljø, informationssikkerhed, GDPR og beredskabsplanlægning
- Være sparringspartner for kontorets medarbejdere og sikre prioritering, struktur og sammenhæng i opgaveløsningen
- Bidrage til et stærkt samarbejde på tværs af styrelsen, herunder sikre gode processer, tydelighed og koordinering
- Koordinere sager, indstillinger og henvendelser fra departementet og andre myndigheder – og sikre kvalitet, fremdrift og overblik
- Bidrage til strategiske og tværgående udviklingsopgaver, herunder strategi- og organisationsudvikling
- Styrke den interne og eksterne kommunikation, herunder pressehåndtering, nyhedsbreve mm.
Kort sagt: Du får en rolle, hvor du både skaber fremdrift, overblik og kvalitet – og hjælper med at binde styrelsen sammen.
Du kan læse mere om Hjemrejsestyrelsen her.
Hvem er du?
Du har en relevant akademisk uddannelse, fx inden for jura, statskundskab, samfundsvidenskab eller lignende. Vi forestiller os derudover, at du:
- Trives i et politisk styret miljø og kan navigere sikkert i samarbejdet med departementet og andre myndigheder
- Har stærke skriftlige og mundtlige kommunikationsevner og kan formidle klart, præcist og målrettet
- Har blik for struktur, kvalitet og gode processer – og kan skabe overblik i en travl og afvekslende hverdag
- Kan se helheder og sikre koordinering på tværs af organisationen
- Er samarbejdsorienteret, analytisk, ansvarsfuld og motiveret af at skabe værdi sammen med andre
- Har interesse for – eller erfaring med – strategi, organisationsudvikling, ledelsesbetjening og koordination
Du skal kunne se dig selv i Udlændinge- og Integrationsministeriets fælles ledelsesgrundlag, hvor tydelig retning, prioritering, samarbejde, faglighed og udvikling er omdrejningspunktet.
Det får du hos os
I Hjemrejsestyrelsen bliver du en del af en organisation i udvikling – og et kontor med stor spændvidde, højt til loftet og en uformel tone – både i omgangen med hinanden, cheferne og direktionen.
Vi tilbyder bl.a.:
- Et kontor med engagerede, kompetente og hjælpsomme kolleger
- Tæt samarbejde og sparring med kontorchefen
- Faglig og personlig udvikling, herunder deltagelse i mødefora på tværs af styrelsen
- Fleksibel arbejdstid, mulighed for fleksfridage og betalt frokostpause
- Gratis træningsfaciliteter og et kontor tæt på naturen
Om Ledelsessekretariatet
Kontoret består af ca. 12 medarbejdere – fuldmægtige, konsulenter og kontorfunktionærer – som løser kerneopgaver for hele styrelsen. Vi er kendetegnet ved:
- En kultur præget af samarbejde, ordentlighed og høj faglighed
- Et stærkt kollegialt miljø med humor, sparring og tæt dialog
- En ambition om at udvikle både opgaver og organisation – i et tempo, der giver mening
Er du blevet nysgerrig?
Og vil du høre mere om denne spændende stilling, så er du meget velkommen til at kontakte direktør Claes Nilas på tlf. 7214 2330 eller e-mail: clni@hjemst.dk eller kontorchef Michael Chr. von Hauen Hansen på tlf. 3065 77 04 eller e-mail: mich@hjemst.dk. Da vi går en juleferietid i møde, så send gerne en sms til Claes eller Michael, så ringer de retur til dig.
Er du vores nye souschef?
Vi ser frem til at modtage din ansøgning, CV, eksamensbevis mv. senest onsdag den 7. januar 2026.
Vi forventer at holde 1. samtalerunde i uge 3 og eventuelt 2. samtalerunde i uge 4.
Løn- og ansættelsesvilkår
Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som specialkonsulent eller chefkonsulent på baggrund af dine kvalifikationer og erfaring. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.
Til stillingen som souschef er tilknyttet et pensionsgivende funktionstillæg. Funktionstillægget ydes så længe, du varetager funktionen som souschef og bortfalder uden yderligere varsel ved ophør af souscheffunktionen.
Ansættelsesområdet er Udlændinge- og Integrationsministeriet med tilhørende institutioner, og arbejdsstedet er Hjemrejsestyrelsen, Birkerød Kongevej 2-4, 3460 Birkerød.
Stillingen er en fast stilling på fuldtid med gennemsnitligt 37 timer om ugen.
Stillingen er med tiltræden 1. marts 2026 eller snarest muligt.
Du skal være sikkerhedsgodkendt til ”HEMMELIGT” for at arbejde i denne stilling og kunne opretholde denne under hele din ansættelse. Du kan læse om, hvordan vi behandler dine persondata her.
Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Lige Adgang.
Jobbet er i Region Hovedstaden i Rudersdal kommune, se flere Specialkonsulent jobs i Rudersdal eller Region Hovedstaden
Oprettet 12 december og udløber 7 januar. Kilde: Jobnet
Kontakt: Claes Nilas clniwendy27iwolf@hjemstramseyrodgers.dk +4572142330
Lignende jobs