Vil du være vores nye Contract Manager i Vallensbæk Kommune?

Contract Manager / kontraktstyring / indkøb / analyse / AI

Vil du være med til at udvikle en ny og mere proaktiv tilgang til kontraktstyring i Vallensbæk Kommune? Har du blik for detaljen, styr på kontrakter og et analytisk mindset? Så er du måske vores nye Contract Manager.

Om stillingen
Vi søger en Contract Manager til en nyoprettet stilling i Vallensbæk Kommunes indkøbsfunktion. Du får en central rolle i at sikre en systematisk og proaktiv kontraktstyring på tværs af kommunen. Din opgave bliver at sikre, at de aftalte vilkår i kontrakterne bliver overholdt – både når det gælder kvalitet, leverancer og økonomi. Da det er en nyoprettet stilling, vil du få mulighed for at præge indholdet og være med til at sætte rammerne for, hvordan Vallensbæk Kommune skal arbejde med kontraktstyring i fremtiden.

Aktuelt har kommunen et særligt fokus på indkøbspraksis og kontraktstyring på det specialiserede socialområde. Du vil komme til at indgå i dette arbejde.

Du bliver en del af et engageret og velfungerende team, som består af en udbudskonsulent, en indkøbscontroller og en leder. Vi arbejder tæt sammen, hjælper hinanden og deler viden. Vi lægger vægt på at sikre høj faglighed og udfordringer, der matcher personlige ønsker og kvalifikationer. Indkøbsteamet er en del af Center for Økonomi og Indkøb. Vi har en uformel omgangstone, en høj faglighed og et stærkt samarbejde både internt i centeret og med resten af organisationen.

Dine opgaver vil blandt andet være at:

  • sikre systematisk kontraktopfølgning og dokumentation
  • føre kontrol med leverancer og sikre at betalinger stemmer overens med det aftalte
  • gennemføre analyser af om kommunen får den størst mulige værdi ud af kontrakterne og eventuelt komme med forslag til forbedringer
  • understøtte fagområderne i at anvende kontrakterne korrekt
  • bidrage til at udvikle nye metoder og værktøjer til kontraktstyring
  • medvirke til effektiv systemanvendelse i teamet, herunder inddragelse af AI-baserede løsninger

Kvalifikationer og personlige egenskaber:

Uddannelsesmæssig baggrund er ikke afgørende og der vil være mulighed for oplæring. Det vigtigste er, at du har lyst til at arbejde med kontraktstyring og at du evner at se problemstillinger og løsninger, som andre oplever dem. Du har forståelse for at arbejde indenfor lovgivningsmæssige og politiske rammer samt besidder en generel økonomisk forståelse. Du har en struktureret, systematisk og analytisk tilgang til opgaverne, har gode kommunikationsevner og evner at samarbejde på tværs i organisationen med mange forskellige faggrupper. Erfaring med kontraktstyring, indkøb, jura eller lignende fra en offentlig eller privat organisation vil være en fordel.

Vi tilbyder et spændende og udfordrende job i en veldrevet kommune. Et godt arbejdsmiljø præget af samarbejde og teamwork med engagerede og dygtige kollegaer. Mulighed for faglig og personlig udvikling. En fleksibel og familievenlig arbejdsplads, hvor trivsel og den gode kultur prioriteres højt.

Øvrige oplysninger:
Stillingen er normeret til 37 timer og aflønnes i henhold til gældende overenskomst. Ansættelsen sker på overenskomstvilkår og stillingen kan tiltrædes pr. 01.01.2026.

Vil du vide mere, så kontakt Leder af Udbud & Indkøb Sussi Herløv Jensen på telefon 51 54 60 83.

Vi gennemfører 2 samtalerunder, hvor 1. samtale afholdes den 14.11.2025 og 2. samtale den 20.11.2025. Der kan dog også blive afholdt løbende samtaler.

Ansøgningsfrist:

Den 10.11.2025, kl. 12.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

Lignende jobs

Se flere Contract Manager jobs i Vallensbæk eller hele Region Hovedstaden