Tilsynsførende til Trafik, Vej og Park i Hillerød Kommune
Tilsynstekniker, Fødevarer / Teknisk / Erhvervsuddannelse / vejvedligehold / infrastruktur / tilstandsregistrering
Vil du være med til at passe på Hillerød Kommunes veje og understøtte den ambitiøse byudvikling som tilsynsførende i Hillerød Kommune?
I Hillerød Kommune er der et stort fokus på at bevare vejenes værdi bedst muligt, og at vejarbejder giver mindst mulig gene både for dem, som benytter vejene, men også for vejens naboer. Hillerød Kommune er i fuld gang med en ambitiøs og hastig udvikling og oplever en meget stor byggeaktivitet. Derudover iværksætter Hillerød Forsyning og andre eksterne aktører løbende renovering af ledninger i byens veje. Det betyder, at der er en meget stor graveaktivitet i kommunens veje. Vi søger en engageret og samarbejdsvant tilsynsførende til Trafik, Vej og Park med erfaring og viden om vejteknik, og hvordan det gode vejarbejde skal foregå. Vi er en kommune med højt til loftet, hvor vi hjælper hinanden, og hvor du vil få gode muligheder for at præge din stilling.
Som tilsynsførende vil du føre dagligt tilsyn med entreprenørernes arbejder på og i vejen og registre information og dermed have ansvaret for, at gravningerne i vejene bliver reetableret rigtigt og afleveres med så få følgeskader som muligt. Ud over det daglige fysiske tilsyn, vil det være din opgave at gennemkøre vejene med vores elektroniske skadesregistreringssystem, hvor kommunens 392 km offentlige veje og 135 km offentlige cykelstier gennemkøres op til 4 gange årligt.
Dine arbejdsopgaver vil primært være som tilsynsførende med særligt ansvar for
- Kontrol og tilsyn ved gravearbejde, skiltning, afmærkning, råden over vej samt eftersyn når arbejdet er færdigmeldt + registrering i Rosy.
- Deltagelse i bygge opstartsmøder og afleveringsforretning, samt 1 års gennemgang.
- Følge op på, at entreprenørerne får udbedret skader og fejl inden for garantiperioden
- Administrativt arbejde med gravetilladelser, herunder høringer og ledningskoordinering.
- Gennemkøre de kommunale veje op til 4 gange årligt, for tilstandsregistrering.
- Myndighedsopgaver i forbindelse med beskæring langs veje og stier.
- Diverse ad hoc-opgaver og hjælp i teamet / sektionen
Stillingen indebærer herudover løbende dialog med borgerne og besvarelse af borgerhenvendelser.
Du forventes at tage ansvar for egne opgaver i tæt samarbejde og koordinering med dit team og sektionen som sådan. Du vil i teamet have en ”makker”, som arbejder med gravetilladelser, og som du derfor vil have et tæt samarbejde og koordinering med.
Hvem er du?
Din uddannelse er ikke afgørende, men du skal have en teknisk viden inden for vejområdet, specielt i forhold til vejarbejde, gravninger, asfaltarbejder og trafikafviklingsplaner.
Vi forestiller os, at du
- har konkret erfaring fra arbejde med vejanlæg og ved, hvordan en reetablering skal udføres, i forhold til materialevalg, komprimering og udførelsesmetode, så du kan lave en konkret vurdering selv.
- har forståelse for hvordan den optimale trafikafvikling og skilteplan ser ud og kan følge op ude på vejene.
- er robust og har lyst og mod på at arbejde med tilsyn i byen og kan gå i dialog med entreprenøren, hvor du kan formidle de krav, vi stiller og sørge for, at de bliver opfyldt.
- er servicemindet og har gode kommunikationsevner og situationsfornemmelse, så du kan kommunikere både med dem, der arbejder på vejen, men også med borgere og trafikanter på en ordentlig måde.
- har flair for og er fortrolig med brug af IT systemer som for eksempel RoSy eller Vejman til behandling af graveansøgninger.
- har kendskab til myndighedsbehandling, Vejloven og Privatvejsloven.
- har kurset ”Vejen som arbejdsplads”.
- har gyldigt kørekort til bil.
- formår at tænke ”hele vejen rundt” om opgaverne i forhold til f.eks. interne projekter, ekstern kommunikation med borgere og en politisk proces.
- forstår og anerkender, hvad det vil sige at arbejde i en politisk styret organisation.
Herudover er du omhyggelig og grundig og trives med en varieret arbejdsdag med mange forskelligartede opgaver. Som holdspiller sætter du pris på at løfte i flok sammen med dit team og bidrager med hjælpsomhed og evnen til at opbygge gode relationer. Du inddrager og koordinerer på tværs af fagområder og trives med både opgaver ”i marken” under møder og besigtigelser og skrivebordsarbejde på rådhuset. Med stærke kommunikationsevner og en servicemindet tilgang skaber du en åben og konstruktiv dialog med eksterne aktører og borgere.
Hvad bliver du en del af?
Stillingen er placeret i afdelingen By og Miljø i sektionen Trafik, Vej og Park, som varetager alle opgaver inden for trafik, vej og parkområdet, såsom anlæg, drift, planlægning og myndighedsbehandling samt kollektiv trafik. Sektionen har ansvaret for både drifts- og anlægsbudgetter.
Trafik, Vej og Park består af 19 kolleger opdelt i tre teams, som beskæftiger sig med henholdsvis Anlæg, Drift samt Trafik og Myndighed. Du vil blive en del af Trafik og myndighedsteamet og bliver kollega med fem engagerede og hjælpsomme kolleger. Teamet løser en lang række trafik- og myndighedsopgaver i Hillerød Kommune. Selvom der er mange spændende opgaver, der skal løses i sektionen, er der også tid til at være sociale sammen, og her er en fri og munter omgangstone og et behageligt arbejdsmiljø.
Ud over Trafik, Vej og Park, består afdelingen af kolleger i Byg, Byudvikling, samt Klima, Natur og Miljø, som vi har et godt og tæt samarbejde med.
Hvordan er praktikken?
Dit arbejdssted er på Rådhuset, Trollesmindeallé 27, 3400 Hillerød, og du får stillet tilsynsbil til rådighed i arbejdstiden.
Løn- og ansættelsesvilkår vil blive aftalt i relation til gældende overenskomst med din faglige organisation.
Vores arbejdstid er 37 timer om ugen, med fleksibel arbejdstid og mulighed for hjemmearbejde efter aftale med din sektionsleder.
Har du spørgsmål
Hvis du har spørgsmål til stillingen og arbejdspladsen, er du velkommen til at kontakte sektionsleder May Lundsgaard på telefon 72 32 22 20.
Hvis du har spørgsmål til de konkrete faglige opgaver i stillingen, er du velkommen til at kontakte vejtekniker Lene Olsen på telefon 72 32 22 32.
På kommunens hjemmeside kan du finde mere information om kommunen, og her kan du også se visionen og fortællingen om Hillerøds byudvikling.
Ansøgningsfrist
4. januar 2026.
Vi forventer at holde første samtaler den 20. januar og anden samtaler den 26. januar 2026.
Ansættelse snarest muligt eller senest 1. marts 2026.
Ansøgningen sendes elektronisk via linket
*Hos os er det ikke kun arbejdet, der tæller, men også menneskene bag.
I fællesskab gør vi hver dag en forskel for kommunens mere end 54.000 borgere, og vi sætter pris på det helt særlige bidrag, som du kommer med. Vi er stolte af at gå nye veje og sammen finde løsninger på de udfordringer, som møder os. Hillerød Kommune er en fleksibel arbejdsplads, hvor vi tror på værdien af både forskellighed og sammenhold. Det er vigtigt, at alle føler sig anerkendt og respekteret, for hos os er arbejdsglæde en forudsætning for den gode kvalitet og tilfredse borgere.*