Erfaren barselsvikar til kontanthjælpsområdet i Ikast-Brande Kommune
Sagsbehandler, Kommunal / Ikast-Brande Kommune / sagsbehandling / offentlig administration / borgerbetjening / Fuldtid / Vikar / Fuldtid / Estimeret lønniveau ca. 35.000 - 45.000 kr/md
Har du erfaring med kontanthjælpsområdet, så er dette vikariat måske noget for dig.
Kontanthjælpsteamet står i en særlig situation med to barsler, så vi søger en erfaren ydelsesmedarbejder, som hurtigt kan bidrage med opgaveløsning i teamet. Det forventes, at vikariatet udløber ved udgangen af 2026.
Du kommer til at arbejde med afgørelser, udbetalinger og opfølgning af kontanthjælp, herunder også personlige og telefoniske ekspeditioner. Har du erfaringer med administration af borgeres økonomi og/eller særlig støtte til høje boligudgifter vil det være en fordel.
Det er derfor vigtigt, at du har flair og interesse for lovgivning og tal.
Det forventes, at du tør tage initiativ og udviser det vi i Ikast-Brande Kommune kalder HEDEKRAFT. Det gør vi igennem dialog, tillid og ansvarlighed, hvor vi hjælper hinanden og samarbejder på tværs. Kort sagt skal det falde dig naturligt at udøve myndighed med et servicegen.
Jobbeskrivelse
Dit job består bl.a. af disse arbejdsopgaver:
- At vurdere og træffe afgørelser på ansøgninger, igangværende sager og behandle eventuelle klager
- Opfølgning på igangværende sager, så som indtægts- og ferieberegninger, sanktioner, supplement og afslutning af bevillinger
- Borger – digitalt, telefonisk og personligt
Faglige og formelle kompetencer
- Du er uddannet inden for kontor og administration – offentlig administration er ønskeligt
- Du har erfaring med offentlig forvaltning inden for kontanthjælpsområdet
- Du kan omsætte lovtekst, og formidle det til borger og samarbejdspartner
- Du kan tale – og gøre dig forståelig på engelsk
- Du har forståelse for tal og økonomi
- Du har it-kompetencer på brugerniveau og erfaring med IT-systemet KY
- Du har erfaring med personlig og telefonisk betjening
- Du er god til at kommunikere såvel mundtligt som skriftligt
Personlige kompetencer
- Du kan navigere i en hverdag, hvor oplæring og daglig drift sker samtidig, og hvor vi har en forventning til at du hurtigt kan indgå selvstændig i den daglige drift, da der er tale om et kortere vikariat
- Du er beslutningsdygtig og robust, også i den svære samtale
- Du trives i et miljø, hvor ansvarlighed, kvalitet og effektivitet går hånd i hånd
- Du bidrager positivt og humoristisk til et godt arbejdsmiljø, og kan bevare ro og overblik i perioder med ekstra travlhed
- Du trives med varierede opgaver, der stiller krav om ansvar og prioritering i både egne og den fælles opgaveløsning
- Du kan indgå i en faglig drøftelse – også når man er uenige
- Du er opmærksom på, at opgaverne løses mest effektivt
- Du er stabil og fleksibel
Lidt om afdelingen
Vi er 35 medarbejdere i Borgerservice og Ydelse, hvoraf de 15 vil være i det samme team som dig. Afdelingen består af 4 teams og er organisatorisk tilknyttet Arbejdsmarkedsområdet.
Vi har en fri og uformel omgangstone. Vi respekterer hinanden forskelligheder og ser dem som en styrke.
Vi sætter en ære i at løse vores opgaver så godt og effektivt som muligt. Vi udnytter derfor også de digitale muligheder, hvor det giver mening.
Vi er en afdeling, som både fagligt og organisatorisk er ved at forberede os til fremtidens beskæftigelsesindsats. Det betyder, at vi står overfor en forandring, som giver mulighed at være med til at sætte præg på den retning, som vi skal i.
Du kan læse mere om os her:
Borgerservice og Ydelse
Vi tilbyder
- Vi har fokus på trivsel i afdelingen ved bl.a. mulighed for jævnlige fælles fredagsbarer, fælles aktive pauser, pakkekalender i december måned og en årlig personaledag. Der er også mulighed for at blive en del af Personaleforeningen, hvor der er mulighed for deltagelse i forskellige arrangementer med sine kolleger, men også arrangementer med familien.
- En arbejdsplads, som giver mulighed for at finde en balance mellem arbejde og privatlivet, herunder mulighed for hjemmearbejde, samt mulighed for brug af fleks.
- Kantineordning, hvor du kan købe koldt og lunt fra buffet, hvis du ikke selv har mad med. Du kan også tilmelde dig en kaffeordning.
Løn- og ansættelsesforhold
Stillingen er et midlertidigt barselsvikariat og har en ugentlig arbejdstid på 37 timer pr. uge.
Ansættelsestidspunktet vil være hurtigst muligt eller senest 1. marts 2026.
For yderligere oplysninger kan du kontakte afdelingsleder Anja Møller-Vestfal, tlf. 5162 5819.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning og høre, hvordan du kan bidrage til en fælles opgaveløsning i afdelingen.
Ansøgningsfrist: torsdag d. 15. januar 2026 kl. 12:00.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i perioden 19.-21. januar 2026.
Ansættelse sker på overenskomstmæssige vilkår, og løn fastsættes efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation og ud fra principperne i ”Ny løn”.
Jobbet er i Region Midtjylland i Ikast-Brande kommune, se flere Sagsbehandler, Kommunal jobs i Ikast-Brande eller Region Midtjylland
Oprettet 19 december og udløber 15 januar. Kilde: Jobnet
Kontakt: Anja Møller-Vestfal +4551625819
Lignende jobs