Erfaren økonomikonsulent til fleksibel lønopfølgning i Region Hovedstaden

Økonomicontroller / vagtplanlægning / økonomi / takstfinansiering

Drømmer du om et job på offentlige vilkår, hvor du samtidig har en fleksibel og varieret dagligdag? Og bliver du ekstra motiveret af, at dit arbejde gør en forskel for børn, unge og voksne i specialiserede tilbud? Så læs videre – vi har en stilling, der kombinerer økonomistyring og vagtplanlægning i en ny og udviklende rolle.

”Som ansat i vores økonomiteam – og som nær kollega i et tværgående vagtplanlægningsteam – skal du mestre kunsten i at omsætte komplekse løndata til brugbare overblik, der skaber værdi både centralt og lokalt,” siger økonomichef i Den Sociale Virksomhed, Anja Grumstrup.

Du bliver ansat i ét team, men arbejder tæt sammen med et andet
Du bliver en del af økonomiteamet i fællesadministrationen, hvor du får tre dygtige kolleger. Din primære opgave bliver dog at samarbejde med det tværgående vagtplanlægningsteam, der består af otte medarbejdere, som løser vagtplanlægningsopgaver på tværs af vores 19 tilbud.

Vagtplanlægningsteamet har en særlig karakter: Vagtplanlæggerne er ansat i det tværgående team, men arbejder på de enkelte tilbud. I dag servicerer teamet ca. halvdelen af tilbuddene – men ambitionen er, at alle 19 tilbud bliver tilknyttet. Du kan derfor forvente, at teamet vokser, og at du får flere dygtige kolleger.

Hvert tilbud har en økonomimedarbejder og en tilbudsleder, som – sammen med dig og en vagtplanlægger – skal skabe det nødvendige økonomiske overblik.

Økonomien i Den Sociale Virksomhed
Den Sociale Virksomhed er 100 pct. takstfinansieret. Kommunerne betaler for deres borgere, som benytter vores tilbud, og hvert tilbud har et lønbudget, som løbende ændrer sig i takt med kommunernes køb. Det gør økonomistyringen kompleks – og derfor har vi brug for dig.

I 2025 har vi implementeret et nyt og gennemsigtigt takstsystem, og vi er i gang med at implementere VIS Performance – et prognosesystem bygget specifikt til Den Sociale Virksomhed. Systemet skal gøre det muligt at sammenholde planlagt budget med faktisk forbrug og skabe prognoser for fremtidigt forbrug.

Her spiller du og vagtplanlægningsteamet en central rolle, da en stor del af lønsumsforbruget udmøntes hos de vagtbærende medarbejdere – og dermed via vagtplanlægningen.

Om jobbet
Du skal være med til at udvikle og bygge nye rapporter i VIS Performance, som skal hjælpe med at skabe overblik – især rapporter til vagtplanlæggerne, så der er direkte sammenhæng mellem:

  • borgernes støttebehov
  • løndelen i taksten
  • og den faktiske vagtplanlægning

Du skal i jobbet:

  • hjælpe vores 19 tilbud med at få overblik over lønforbrug i forhold til takstindtægter
  • holde økonomimøder på tilbuddene for økonomimedarbejdere, tilbudsledere og vagtplanlæggere
  • deltage i kompetenceudvikling af tilbuddenes ledere og medarbejdere om løn-økonomistyring sammen med dine kolleger i økonomiteamet og vagtplanlægningsteamet
  • planlægge og undervise tilbuddene i bl.a. arbejdstidsregler og økonomiske sammenhænge.

Om dig
Vi forestiller os, at du:

  • har en relevant økonomiuddannelse og stærk talforståelse, som du kan omsætte og formidle til andre
  • har erfaring med vagtplanlægning og kendskab til overenskomster og arbejdstidsaftaler
  • er god til at samarbejde med mennesker på tværs af fagligheder og ledelseslag
  • er initiativrig, nytænkende og opsøgende inden for stillingens opgavefelt
  • er analytisk og kan se muligheder på tværs af organisationen.

Vi tilbyder

  • en central rolle i at understøtte og udvikle Den Sociale Virksomheds økonomistyring – både centralt og lokalt
  • et stort ansvar for at udvikle nye procedurer og samarbejder omkring løn-økonomistyring
  • en varierende og udfordrende hverdag med mange interne og eksterne samarbejdspartnere
  • fleksibilitet og stor indflydelse på arbejdets tilrettelæggelse og prioritering
  • faglig sparring fra engagerede og kompetente kolleger – både i fællesadministrationen, i vagtplanlægningsteamet og på vores 19 tilbud

Mere om os

Økonomiteamet og det tværgående vagtplanlægningsteam er en del af Den Sociale Virksomheds administration, som har til huse i Hillerød. Udover direktionen arbejder her ca. 35 kolleger med forskellige faglige baggrunde. Vi arbejder tværfagligt for at sikre, at den service, vi yder over for vores 19 tilbud, i sidste ende kommer brugerne bedst muligt til gavn.

  1. januar 2027 fusionerer Region Hovedstaden med Region Sjælland og bliver til Region Østdanmark som led i sundhedsreformen. Hvordan organisationen ser ud til den tid, ved vi endnu ikke.

Praktisk information

  • Ansøgningsfrist: søndag den 23. november 2025
  • Første samtale: mandag den 1. december 2025
  • Anden samtale: mandag den 8. december 2025
  • Tiltrædelse: 1. februar 2026
  • Arbejdstid: 37 timer/uge
  • Løn og vilkår: Efter gældende overenskomst mellem Danske Regioner og HK eller DJØF
  • Kørsel: Du skal have kørekort og adgang til bil. Vi anvender Statens regler for kørselsgodtgørelse

Er du interesseret?

Send din ansøgning hurtigst muligt.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte økonomichef Anja Grumstrup på telefon 29 66 73 12.

Vi glæder os til at høre fra dig