Digitale Kompetencer til Koncernservice i Finansministeriet

Systemadministrator / IT / microsoft 365 / sharepoint / gdpr

Vi søger en selvstændig, dygtig og engageret kollega til at forvalte og videreudvikle en række koncernfælles systemer til Finansministeriet.

Om stillingen Du vil blive en del af Koncernservice i Økonomistyrelsen, som varetager en bred vifte af opgaver herunder intern organisationsudvikling, forvaltning af forretnings-kritiske systemer og kontrakter samt strategisk indkøb for ministerområdet.

Som vores nye kollega får du mulighed for at arbejde med mange forskelligartede opgaver, og at indgå i et tæt samarbejde med Finansministeriets institutioner og brugere, som vi rådgiver og hjælper med den bedst mulige brug af de forskellige it-løsninger i Finansministeriet.

Vores systemportefølje spænder bredt lige fra koncerns fælles ESDH og kommunikationsplatforme, som fx intranet (SharePoint), til SaaS systemer for nyhedsbreve, video, surveys, understøttelse af Microsoft 365 samt it-løsning til tidsregistrering m.fl. Afhængig af din profil og interesse kan du blive systemansvarlig og tovholder for 2-3 systemer og være den drivene part i forhold til optimering og videreudvikling.

Du vil blandt andet komme til at arbejde med:

  • Drift og administration af vores koncernfælles kommunikationsplatforme og it-løsninger, herunder bruger- og rettighedsstyring
  • Support og rådgivning til brugere omkring retningslinjer og god brug af vores it-løsninger
  • Facilitering af netværksmøder for redaktører og superbrugere
  • Løbende kontakt og opfølgning med leverandører, herunder med vores primære driftspartner, Statens It
  • Projektledelse/-deltagelse i optimeringsopgaver eller indkøb/udbud af systemer
  • Løbende opgaver med overholdelse af compliance, som fx Web-tilgængelighed, GDPR og Informationssikkerhed.

Om dig Det er ikke så vigtigt, at du har en bestemt uddannelsesmæssig profil, og dine faglige kompetencer inden for digital kommunikation og it kan både være uddannelses- og erfaringsbaserede. Det vigtigste, at du har viden om, evner og lyst til at arbejde med systemer, data og kommunikationsløsninger mere generelt. Du vil have den bedste forudsætning for at lykkes i rollen, hvis du kan demonstrere et skarpt blik for strukturer og processer og nemt kan indgå i samarbejdsrelationer præget af forskelle i fagligheder og it-kompetencer.

Derudover lægger vi vægt på, at den rette kandidat:

  • Hurtigt kan sætte sig ind i tekniske løsninger og problemstillinger og forstå brugerens perspektiv
  • Er en dygtig formidler både mundtligt og skriftligt
  • Er god til løbende at inddrage og orientere kollegaer og have gode koordineringsevner
  • Er imødekommende, serviceminded og kan sætte brugeren i centrum
  • Trives i en omskiftelig hverdag med mange forskelligartede opgaver
  • Har lyst til at arbejde i en politisk styret organisation.

Endelig har du et naturligt overskud og drive, når mange opgaver skal planlægges og koordineres, og du yder gerne en ekstra indsats, når vi rammer en spidsbelastningsperiode. Vi tilbyder relevant kompetenceudvikling samt oplæring, og du får mulighed for at tilpasse din opgaveportefølje til dine kompetencer og interesser.

Om os Du vil blive en del af kontoret Koncernservice, som har til huse i hjertet af København. Finansministeriets Koncernservice er organisatorisk placeret i Økonomistyrelsen.

Ledelsesgruppen består af kontorchef Rasmus Worsøe Buhl og to souschefer.

Koncernservice gør en dyd ud af at levere serviceydelser på et meget højt niveau til medarbejdere og ledere i koncernen. Der er ca. 20 medarbejdere i kontoret, og du bliver en del af et kontor med stor forskellighed, både fagligt og alders-, erfarings- og uddannelsesmæssigt. I kontoret hjælper vi hinanden på tværs, og du vil derfor blive inddraget i en bred pallette af opgaver, som vil udfordre og inspirere dig. Vi tilbyder et godt arbejdsmiljø, der er præget af en uformel tone og et højt fagligt ambitionsniveau. Vi har et stort og systematisk fokus på såvel vores samlede som den enkeltes faglige udvikling og performance.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes til det nødvendige niveau og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om at fremsende en privat straffeattest, som du rekvirerer via www.politi.dk , eller ved fysisk fremmøde på din lokale politistation. Vi fortæller mere om dette undervejs i ansættelsesforløbet.

Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte souschef Michael Elkjær Pedersen på tlf. 21 99 51 94 eller e-mail ylanemiclpedavis@owen.dkwest.dkoes.dk.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Medarbejder- og Kompetencestyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 24. november 2025.

Vi forventer at holde samtaler i uge 48-50 og håber at kunne byde vores nye kollega velkommen den 1. februar 2026.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

Lignende jobs

Se flere Systemadministrator jobs i København eller hele Region Hovedstaden