Fleetmanager til Grøn Omstilling i Skive Kommune

Logistikmedarbejder, Salg Og Indkøb / Fysisk / Transport / grøn omstilling / bæredygtighed / gps

Fleetmanager i Skive Kommune – vær med til at optimere kommunens køretøjsflåde.

Vil du være med til at gøre en forskel for klimaet og samtidig sikre, at kommunens køretøjer driftes og bruges effektivt? Skive Kommune søger en imødekommende, struktureret og samarbejdsstærk fleetmanager til en nyoprettet, central funktion i Indkøbsafdelingen. Du bliver en nøgleperson i den grønne omstilling, hvor målet er at omstille kommunens køretøjsflåde til fossilfri drift og sikre, at vi har de rigtige køretøjer – i de rigtige modeller og antal.

Om stillingen
Skive Kommune deltager i EU-projektet GreenFleets, der har til formål at fremme omstillingen af kommunens køretøjsflåde. Projektet har peget på nye potentialer og fx vist, hvor værdifulde kørselsdata er, og vi ser et behov for at ændre arbejdsgange omkring anskaffelse og bortskaffelse af køretøjer – og her kommer den nye stilling og du ind i billedet.

Dine opgaver

  • Drifte og vedligeholde GPS-løsningen så der altid findes valide data til analyser og beslutningsgrundlag.
  • Understøtte decentrale enheder med analyser og forslag til optimering af køretøjsbrug.
  • Bidrage til nye processer for anskaffelse og bortskaffelse af køretøjer – og sikre, at de bliver implementeret.
  • Sætte klare krav til klargøring og standarder for nye køretøjer.
  • Support af de decentrale enheder omkring bilerne.
  • Daglige driftsopgaver som at bestille logoer, bestille GPSér mv.
  • Vejledninger med generel information, fx hvordan bilerne benyttes, lades mv.
  • Identificere behov for centrale beslutninger og bringe dem i spil.
  • Samarbejde tæt med Indkøbsafdelingen, især omkring udbud og kontraktstyring af aftaler, der knytter sig til køretøjsflåden.

Du bliver bindeleddet mellem strategi og praksis – og får mulighed for at præge en vigtig
udvikling i kommunen. Du lykkes i opgaven, hvis de decentrale enheder oplever de får hjælp

med opgaven om at anskaffe, drifte og bortskaffe køretøjer, samt får gode råd til hvordan deres flåde udnyttes optimalt.

Vi søger dig, der:

  • Har erfaring med flådestyring, indkøb, logistik eller transport – gerne fra en offentlig organisation.
  • Har god forståelse for tekniske aspekter ved køretøjer og vedligehold.
  • Har stærke analytiske evner og kan omsætte data til konkrete handlinger.
  • Er en dygtig kommunikator – både skriftligt og mundtligt.
  • Trives med samarbejde på tværs af fagområder og organisatoriske niveauer.
  • Har interesse for bæredygtighed og vil bidrage til den grønne omstilling.
  • Det er ikke så vigtigt, hvad din uddannelsesbaggrund er, det kan fx være inden for administration, logistik, transport eller lignende. Men det er et krav, at du har lyst og et teknisk blik for drift af køretøjer (men kun centralt dvs. anskaffelse af GPSér og vedligehold af systemet, lave vejledninger osv osv). Og ikke mindst at du kan analysere GPS-data og omstille det til brugbare ændringsforslag som du kan formidle ud tilrelevante samarbejdspartnere i kommunen.

Det får du hos os

  • En spændende og meningsfuld stilling med stor indflydelse.
  • Mulighed for at præge en vigtig omstillingsproces i kommunen.
  • Et stærkt kollegialt fællesskab i Indkøbsafdelingen, som består af fem medarbejdere og en chef. Vi værdsætter et godt arbejdsmiljø med plads til både faglig sparring oghyggelige stunder – både på kontoret i Skive og med mulighed for hjemmearbejde.
  • En organisation med fokus på udvikling og bæredygtighed.

Organisatorisk placering og vilkår
Du bliver ansat i Indkøbsafdelingen i Stabene og indgår i tæt samarbejde med kolleger, der arbejder med udbud og aftaler om køretøjsflåden. Stillingen er en fuldtidsstilling, i første omgang midlertidig til udgangen af 2028, og ansættelse sker efter gældende overenskomst og principperne om lokal løndannelse baseret på dine kvalifikationer og erfaring.

Er du nysgerrig?
Læs mere om, hvordan vi arbejder med udbud og indkøb i Skive Kommunes [Indkøbs- og udbudspolitik].
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte indkøbschef Laila Graugaard Jensen på telefon 99 15 55 95.
Send din ansøgning senest tirsdag den 25. november 2025 kl. 12, hvor du beskriver, hvordan du vil byde ind på de opgaver, vi har beskrevet. Vi forventer at holde samtaler mandag den 1. december 2025 og ønsker, at du tiltræder 15. januar 2026 eller snarest derefter.

Er du klar til at samarbejde med hele organisationen om optimering af kommunens køretøjsflåde? Så glæder vi os til at høre fra dig!

Søg stillingen elektronisk via vores rekrutteringssystem

RENT LIV er livshjulet på Skiveegnen. Vi skaber vækst og udvikling gennem grønne handlinger. Vi gør det sammen gennem fælles virkelyst. Vi gør det for at benytte, beskytte og udvikle en egn i balance.
Grøn handling i fællesskaber og for en egn i balance. Tilsammen giver det RENT LIV.

Lignende jobs

Se flere Logistikmedarbejder, Salg Og Indkøb jobs i Skive eller hele Region Midtjylland