Jobformidler til Integrationsindsats i Greve Kommune
Job- og Virksomhedskonsulent / Greve Kommune / integration / flygtninge / virksomhedsservice / Fuldtid / Vikar / Fuldtid / Estimeret lønniveau ca. 35.000 - 45.000 kr/md
Er du opsøgende og har du erfaring med at hjælpe flygtninge/indvandrere i ordinære ansættelse? Er du god til at tilrettelægge beskæftigelsesrettede forløb i samarbejde med borger og arbejdsgiver? Og vil du være med til at sikre, at blandt andre fordrevne fra krigen i Ukraine får en god start på det danske arbejdsmarked og at de fastholdes i beskæftigelse? Så kig med her …..
I Greve kommune arbejder vi målrettet med at udvikle den virksomhedsrettede indsats. Vi søger derfor en dygtig og erfaren jobformidler med flair for at styrke fokus på vores integrationsindsats. På baggrund af den fortsatte situation i Ukraine har vi brug for endnu en kollega – vi har fokus på at skabe match mellem virksomheder, der mangler arbejdskraft, og ukrainske flygtninge.
Om stillingen
Til en begivenhedsbestemt stilling søger vi en driftsklar jobformidler med god energi og kendskab til målgruppen.
Du får en central rolle, som en del af Integrationsteamet, som er organiseret i Job & Virksomhedsservice. Det er vigtigt, at du trives med at arbejde selvstændigt ”i marken”, og samtidig er indstillet på at indgå i tætte samarbejder med dine teamkolleger.
Du bliver også en del af Virksomhedsservice - hvor du sammen med kollegaer skal understøtte vores virksomheder med god og målrettet virksomhedsservice. I Greve arbejder vi virksomhedsrettet og med job i fokus, hvilket betyder, at de indsatser, der iværksættes, sker indenfor de områder på arbejdsmarkedet, hvor der er efterspørgsel på arbejdskraft.
Dine primære opgaver er at:
- Hjælpe ukrainske borgere ud på arbejdsmarkedet i ordinære job
- Igangsætte og følge op på beskæftigelsesrettede forløb (praktikker, løntilskud med henblik på ordinære timer)
- Udbrede kendskabet til IGU (integrationsgrunduddannelsen) blandt virksomhederne i kommunen
- Opsøgende virksomhedskontakt
- Sparring på CV/jobansøgninger
- Motivere borgere mod realistiske jobønsker og muligheder
- Myndighedsarbejde
- Udrede og udvikle borgernes kompetencer
- Administrative arbejdsopgaver og journalisering i borger- og virksomhedssamarbejdet og diverse ad hoc-opgaver
- Tæt samarbejde i teams med dine kolleger med forskellige faglige baggrunde (virksomhedskonsulenter, beskæftigelsesrådgivere, ydelsesrådgiver).
Vi søger en kollega, der:
- Er tillidsvækkende, god til at skabe relationer og har en lyttende tilgang, der gør dig i stand til at forstå både virksomhedernes og de jobsøgendes behov
- Arbejder systematisk, og ved hvordan du skaber værdi for både virksomheder og jobsøgerne
- Kan motivere jobsøgende, så de ser muligheder og tager aktive skridt mod job
- Har et løsningsorienteret mindset og kan finde veje frem – også når opgaven er kompleks
- Har gode IT-kundskaber. Erfaring med Fasit og Vitas, og gerne erfaring med LUDUS, Netforvaltning Sundhed og Jobnet
- Kan formulere dig tydeligt og præcist, både mundtligt og skriftligt på dansk
- Taler og forstår engelsk - også gerne russisk/ukrainsk (dog ikke en forudsætning).
Om Jobcenter Greve
I Jobcenter Greve løser vi mange forskellige opgaver i forhold til ledige borgere. Vi har et stort fokus på borgerinddragelsen, hvor vi i et tæt samarbejde mellem rådgiver og virksomhedskonsulenter arbejder på at finde de rigtige løsninger, som hurtigst muligt hjælper borgeren tilbage til beskæftigelse eller uddannelse.
Vi har i samarbejde til formål at bringe ledige ud af det offentlige forsørgelsessystem og samtidig tilrettelægge indsatsen på en sådan måde, at de ledige får de bedste forudsætninger for at opnå varig beskæftigelse.
Arbejdspladsen
Vi lægger vægt på god trivsel i hverdagen. Det betyder, at medarbejderne har indflydelse på deres eget arbejder og de betingelser, arbejdet foregår under. Hertil kommer forudsigelighed, social og faglig støtte fra leder og kollegaer, mening i arbejdet, anerkendelse samt passende klare krav.
Vi lægger også vægt på, at både arbejdspladsen og den enkelte medarbejder hele tiden udvikler sig. Som nyansat medarbejder får du en introduktionsplan samt sidemandsoplæring.
Løn - og ansættelsesforhold
Stillingen er på 37 timer om ugen. Lønnen fastsættes efter forhandling med din faglige organisation og principperne i Ny Løn. Jobbet ønskes besat hurtigt muligt. Jobbet er begivenhedsbestemt.
Vores arbejdsplads ligger i gåafstand fra Greve Station, hvor der er 25 min. til Hovedbanegården.
Ansøgningsfrist og samtale
Ansøgningsfristen er den 9. januar 2026. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 3.
Har du spørgsmål?
Hvis du vil høre mere om jobbet som virksomhedskonsulent, kan du kontakte leder for Job & Virksomhedsservice Susan Jørgensen tlf.: 20 48 09 75, mail: sun@greve.dk.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning
Jobbet er i Region Sjælland i Greve kommune, se flere Job- og Virksomhedskonsulent jobs i Greve eller Region Sjælland
Oprettet 18 december og udløber 9 januar. Kilde: Jobnet
Kontakt: Susan Jørgensen sunjennifercombsbrittney29@grevecampbell-welchdavis-bensonward.dk +4520480975
Lignende jobs