SOSU-assistent søges til DOK - Skab tryghed for udsatte unge i Midtjylland

SSA elev / Dagsarbejde / Fuldtid / sundhedsfaglig / unge / medicinering

Er det vigtigt for dig, at du arbejder et sted, hvor du kan gøre en forskel? Og har du lyst til at udvikle dine faglige kompetencer i et job, der udfordrer dig hver dag?

”Det er meget tilfredsstillende at hjælpe unge mennesker i en meget svær periode. Og vi har rammerne, fagligheden og kollegerne til at gøre det til et rigtig godt og meningsfuldt job for dig,” fortæller daglig leder af Koglen, Sanne Timm Selvaratnam.

Velkommen til DOK
Specialområdet Kriminalitetstruede og Dømte Børn og Unge (DOK) er en del af Socialområdet i Region Midtjylland. DOK består af behandlingsinstitutionerne: Grenen – Glesborg, Grenen - Dalstrup, Koglen og MultifunC.

Koglen består af 2 afdelinger – Lærkehuset og Granhuset – med i alt 11 unge mellem 12-18 år, der har brug for et særligt pædagogisk forløb. Her arbejder vi sammen for at løse en vigtig samfundsmæssig opgave i forsøget på at hjælpe sårbare unge på rette vej i livet.

En meningsfuld hverdag med de unge i centrum

Din nye hverdag består primært af at dække vores sundhedsfaglige medarbejdere. Det vil sige at du vil skulle have kontakten til læge, psykiater osv. I hverdagen og sikre dokumentation og opfølgning på de unges medicinske behandling på delegering af læge.  Du vil skulle foretage sundhedsfaglig afdækning og medicinering ved fravær af de faste medicinansvarlige.

Desuden deltager du i de mange planlagte aktiviteter som undervisning, beskæftigelse samt fritids- og idrætsaktiviteter og administrative opgaver, som fx journalisering og dokumentation af den daglige indsats. Et gennemgående tema i vores arbejdsområde er uforudsigeligheden – du kommer nemlig til at fungere som rollemodel for en række unge mennesker, som har meget forskellige problematikker med i rygsækken.

Vores konstante fokus er at reducere de unges samlede risiko for en fortsat negativ udvikling ved at styrke deres faglige og sociale kompetencer, ligesom vi sørger for ro i deres hverdag og udvikling. Derudover sikrer vi også udredning og korrekt medicinering i samarbejde med psykologer og psykiater.

”De unge er frihedsberøvet og i gennemsnit anbragt i 3 måneder, så det er os, der sår frøene til en mere stabil fremtid. Og det er virkelig en motiverende faktor, når man står op om morgenen.” fortsætter Sanne Timm Selvaratnam.

Høj faglighed i et sammentømret team

Du kan se frem til en hverdag i et fagligt stærkt team med ca. 60 medarbejdere, hvor vi ved, at vi kun kan skabe de bedste rammer gennem samarbejde og sparring. Vores mantra er: ”Et godt arbejdsmiljø skaber et godt behandlingsmiljø.”

”Vi deler et meget uhøjtideligt og humoristisk fællesskab, som du skal glæde dig til at blive en del af. Og så har vi – uden at prale – et rigtigt godt samarbejde mellem  ledelse og medarbejdere.” smiler og siger Sanne Timm Selvaratnam.

Arbejdstid

Der er tale om en fastansættelse med skiftende arbejdstider – dog primært dag – og aftenvagter og nogle gange 12 timers vagter. Du vil maksimalt skulle arbejde hver anden weekend, medmindre du selv ønsker andet. Din arbejdsplan forsøges planlagt med 4 ugers varsel, men du vil i funktionen som afløser kunne få tildelt vagter med 4 dages varsel

I er altid minimum 3 på arbejde, og der er rig mulighed for at bytte vagter og ændre vagtplaner i samarbejde med arbejdsplanlægger og med hensyn til at alle fagligheder er repræsenteret, ligesom du er garanteret fri med 5 ugers varsel. Du skal forvente weekendarbejde.

Moden rollemodel med pædagogisk erfaring på sikrede institution og uddannelse der kan dække den sundhedsfaglige opgave

Vi ser gerne, at du er uddannet Sosu – assistent  – Vi vil os ågeren at du har relevant erfaring med anbringelses form og målgruppe.

Som person er du rolig, grundig og i stand til at planlægge, gennemføre, evaluere og videreudvikle pædagogiske og sundhedsfaglige indsatser og metoder med et behandlingsmæssigt sigte. Du er tydelig og nærværende i mødet med de unge, ligesom du er god til at sætte grænser på en måde, der udstråler modenhed og overskud.

Vi tilbyder…

Et grundigt introprogram ved opstart, herunder personlig mentor og uddannelse. Derudover får du tid og plads til faglig fordybelse, refleksion og sparring – og ikke mindst mulighed for relevant videreuddannelse og kompetenceudvikling. Derudover har vi en god madordning, som du kan nyde sammen med dine kolleger.

Er du klar på helt nye udfordringer?
Spørgsmål og yderligere information kan du få ved at henvende dig til enten Sanne Selvaratnam på mobil: 2324 7017. Ved flere potentielle kandidater vil der ske screeningssamtaler.

 Tiltrædelse er den 1. februar 2026 eller efter nærmere aftale. Du kan læse mere på www.dok.rm.dk.

Ansøgningsfrist: 30.10.2025

Samtaler forventes afholdt løbende.

Vi glæder os til at høre fra dig.

Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling.

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret.