Kontorelev i Offentlig Administration hos Københavns Universitet
Kontorelev / Københavns Universitet / administration / økonomi / sagsbehandling / Fuldtid / Elev / Fuldtid / Vikar / Estimeret lønniveau ca. 20.000 - 25.000 kr/md
Ph.d.-administrationen, Københavns Universitet
Vil du have en alsidig og udviklende kontoruddannelse i en stor og spændende organisation?
Ph.d.-administrationen på Københavns Universitet søger 2 nye kontorelever med speciale i offentlig administration.
Om os
Ph.d.-administrationen er Nordens største og understøtter mere end 3.600 ph.d.-studerende fordelt på seks fakulteter. Vi arbejder tæt sammen med ledere, vejledere og kolleger på hele universitetet for at sikre en effektiv og god administration af ph.d.-uddannelsen.
Vi er ca. 50 medarbejdere fordelt på seks teams, og vi arbejder Lean-baseret for at skabe struktur, kvalitet og et godt arbejdsmiljø. Som elev hos os bliver du en del af et fagligt stærkt og imødekommende miljø, hvor du får ansvar, variation i opgaverne og mulighed for både faglig og personlig udvikling.
Vores kontor ligger i Niels Bohr Bygningen på Jagtvej 132, København N.
Om uddannelsen
Som kontorelev får du en 2-årig uddannelse med speciale i offentlig administration. Forløbet indeholder 13–15 ugers skoleophold på Niels Brock, herunder fagprøven for specialet.
Hos os bliver du tilknyttet to teams, så du får indblik i mange forskellige administrative opgaver – både selvstændige og i samarbejde med kolleger. Du vil blandt andet få mulighed for at arbejde med:
Eksempler på opgaver
- Økonomi og administration
- Fakturabehandling
- Rejseafregning
- Indkøb
- Sagsbehandling og drift
- Journalisering og mailvisitation
- Sagsbehandling i forbindelse med de ph.d.-studerendes uddannelsesforløb
- Service og koordinering
- Møde- og eventkoordinering
- Sekretæropgaver
- Data og systemer
- Databehandling
- Arbejde i KU’s administrative it-systemer
Vi sørger for en grundig introduktion, løbende feedback og støtte, så du kan udvikle dig og tage ejerskab over din egen læring.
Vi forestiller os, at du
- er positiv, engageret og serviceminded
- er god til at skabe relationer og samarbejde på tværs
- arbejder grundigt og er opmærksom på detaljer
- er nysgerrig og motiveret for at lære nyt
- kan kommunikere klart mundtligt og skriftligt på både dansk og engelsk
- har gode IT-kundskaber
Du behøver ikke at kunne det hele fra starten – det vigtigste er, at du har lyst til at lære.
Uddannelsesmæssige krav
Du har bestået – eller forventer at bestå inden tiltrædelse – en af følgende:
- HHX
- EUX (kontorretning)
- 5-ugers EUS-forløb for studenter (STX, HTX, HF)
- Adgangsgivende grundforløb
Er du fyldt 25 år inden grundforløbets start (EUX/EUS), bedes du vedlægge en realkompetencevurdering.
Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S) samt organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK/Stat).
Tiltrædelse er 1. marts 2026.
Vil du med på holdet?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte:
- Sektionsleder Marie-Louise Holm – tlf. 3533 4932
- Elevansvarlig Ulrikke Lund – tlf. 3532 8275
- Elevansvarlig Lisa Bonde Kjøller – tlf. 3532 3193
Jobbet er i Region Hovedstaden i København kommune, se flere Kontorelev jobs i København eller Region Hovedstaden
Oprettet 5 december og udløber 5 januar. Kilde: Jobnet
Kontakt: Lisa Kjøller wendymccoynicholastaylorlblcodymoore@adm.kusmithdaniels-fisher.dk +4535326570
Lignende jobs