Kontorelev i Offentlig Administration hos Københavns Universitet

Kontorelev / Københavns Universitet / administration / økonomi / sagsbehandling / Fuldtid / Elev / Fuldtid / Vikar / Estimeret lønniveau ca. 20.000 - 25.000 kr/md

Ph.d.-administrationen, Københavns Universitet
Vil du have en alsidig og udviklende kontoruddannelse i en stor og spændende organisation?
Ph.d.-administrationen på Københavns Universitet søger 2 nye kontorelever med speciale i offentlig administration.

Om os
Ph.d.-administrationen er Nordens største og understøtter mere end 3.600 ph.d.-studerende fordelt på seks fakulteter. Vi arbejder tæt sammen med ledere, vejledere og kolleger på hele universitetet for at sikre en effektiv og god administration af ph.d.-uddannelsen.
Vi er ca. 50 medarbejdere fordelt på seks teams, og vi arbejder Lean-baseret for at skabe struktur, kvalitet og et godt arbejdsmiljø. Som elev hos os bliver du en del af et fagligt stærkt og imødekommende miljø, hvor du får ansvar, variation i opgaverne og mulighed for både faglig og personlig udvikling.

Vores kontor ligger i Niels Bohr Bygningen på Jagtvej 132, København N.

Om uddannelsen
Som kontorelev får du en 2-årig uddannelse med speciale i offentlig administration. Forløbet indeholder 13–15 ugers skoleophold på Niels Brock, herunder fagprøven for specialet.

Hos os bliver du tilknyttet to teams, så du får indblik i mange forskellige administrative opgaver – både selvstændige og i samarbejde med kolleger. Du vil blandt andet få mulighed for at arbejde med:

Eksempler på opgaver

  • Økonomi og administration
    • Fakturabehandling
    • Rejseafregning
    • Indkøb
  • Sagsbehandling og drift
    • Journalisering og mailvisitation
    • Sagsbehandling i forbindelse med de ph.d.-studerendes uddannelsesforløb
  • Service og koordinering
    • Møde- og eventkoordinering
    • Sekretæropgaver
  • Data og systemer
    • Databehandling
    • Arbejde i KU’s administrative it-systemer

Vi sørger for en grundig introduktion, løbende feedback og støtte, så du kan udvikle dig og tage ejerskab over din egen læring.

Vi forestiller os, at du

  • er positiv, engageret og serviceminded
  • er god til at skabe relationer og samarbejde på tværs
  • arbejder grundigt og er opmærksom på detaljer
  • er nysgerrig og motiveret for at lære nyt
  • kan kommunikere klart mundtligt og skriftligt på både dansk og engelsk
  • har gode IT-kundskaber

Du behøver ikke at kunne det hele fra starten – det vigtigste er, at du har lyst til at lære.

Uddannelsesmæssige krav
Du har bestået – eller forventer at bestå inden tiltrædelse – en af følgende:

  • HHX
  • EUX (kontorretning)
  • 5-ugers EUS-forløb for studenter (STX, HTX, HF)
  • Adgangsgivende grundforløb

Er du fyldt 25 år inden grundforløbets start (EUX/EUS), bedes du vedlægge en realkompetencevurdering.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S) samt organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK/Stat).

Tiltrædelse er 1. marts 2026.

Vil du med på holdet?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte:

  • Sektionsleder Marie-Louise Holm – tlf. 3533 4932
  • Elevansvarlig Ulrikke Lund – tlf. 3532 8275
  • Elevansvarlig Lisa Bonde Kjøller – tlf. 3532 3193

Jobbet er i Region Hovedstaden i København kommune, se flere Kontorelev jobs i København eller Region Hovedstaden

Oprettet 5 december og udløber 5 januar. Kilde: Jobnet

Kontakt: Lisa Kjøller wendymccoynicholastaylorlblcodymoore@adm.kusmithdaniels-fisher.dk +4535326570

Lignende jobs