Økonomipartner til Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen i Kolding
Økonomicontroller / Kolding Kommune / økonomi / budgetanalyse / ledelsesrådgivning / Fuldtid / Fuldtid / Estimeret lønniveau ca. 40.000 - 55.000 kr/md
Økonomipartner til Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen
Økonomipartner til Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen
Arbejdssted: Økonomistaben, Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen, Nicolaiplads 6, 6000 Kolding
Arbejdstid: 37 timer ugentligt
Ansættelsestidspunkt: 1. marts 2026 eller snarest derefter
Vil du være med til at styrke den økonomiske styring på tværs af vores decentrale centre?
Kan du kombinere stærk økonomifaglighed med evnen til at skabe overblik, samarbejde bredt og omsætte tal til meningsfulde indsigter for ledere tæt på driften? Trives du med at være sparringspartner, tænke helhedsorienteret og sikre et solidt økonomisk grundlag for gode beslutninger?
– Så er du måske vores nye kollega.
Om jobbet
Som økonomipartner bliver du en central aktør i samarbejdet mellem forvaltningens økonomistab og decentrale centre. Du vil få en bred kontaktflade og en vigtig rolle i at styrke den økonomiske styring gennem budgetopfølgninger, analyser og tæt dialog med ledere i driften. Du får en helt central i at sikre samspillet med driften med fokus på både helheden og samtidig have blik for detaljerne i komplekse sammenhænge.
Du indgår i økonomistaben, hvor vi lægger vægt på kvalitet, faglig udvikling og gode processer. Her får du både ansvar og indflydelse – og du får mulighed for at planlægge dine opgaver, så du skaber den bedst mulige understøttelse af de centre, du samarbejder med.
Kort sagt: Du er den, der hjælper lederne med at få tallene til at give mening og skaber overblik og indsigt i økonomien.
Hvem er vi?
Økonomistaben er en del af de tværgående stabe i Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen. Vi understøtter forvaltningens ledelse og områderne unge, social- og handicap samt arbejdsmarked.
Du bliver en del af et ambitiøst team på 18 engagerede kolleger, der vægter samarbejde, vidensdeling og faglig sparring højt. Sammen understøtter vi de politiske udvalg, ledelsen samt en stor driftsorganisation i forhold til økonomistyring og dataunderstøttelse i bred forstand.
Vi er et nyt team, der understøtter de decentrale centre, og som værdsætter samarbejde, vidensdeling og udvikling af løsninger. Vi tror på, at de bedste resultater opnås gennem et tæt og tillidsfuldt samarbejde mellem stabene og forvaltningens fagcentre, og vi arbejder hele tiden på at udvikle vores opgaveløsning, så vi skaber mest mulig værdi i organisationen.
Dine primære opgaver
Du er bindeleddet mellem Økonomistaben og de centre, du understøtter. Opgaverne spænder bredt og består både af faste årshjulsopgaver og løbende ad hoc-opgaver. Blandt andet:
- Budgetopfølgninger, analyser og økonomiske vurderinger
- Lønopfølgning samt beregning af husleje og øvrige omkostninger
- Mellemkommunal afregning og refusion
- Kapacitetsstyring, takster og prisstigningsbreve
- Afregning i Pecunia
- Data og ledelsesinformation – fx sygefravær, salgstal m.m.
- Afstemninger, kontantkasser, fakturering og andre praktiske økonomiopgaver
- Økonomisk tilsyn og data til Tilbudsportal/Socialtilsynet
Er det dig, vi leder efter?
Vi søger en kollega med stærke økonomiske kompetencer, god systemforståelse og evnen til at samarbejde med mange forskellige fagligheder. Du skal trives med både detaljer og helheder – og du skal have lyst til at være tæt på driften og understøtte god økonomistyring.
Vi forestiller os, at du:
- Har en relevant økonomisk uddannelse
- Har erfaring med økonomistyring og lyst til at udvikle dig yderligere
- Kan kommunikere klart og tilpasse budskaber til forskellige målgrupper
- Arbejder systematisk, tager ejerskab for dine opgaver og sikrer fremdrift – også når kompleksiteten er høj.
- Er nytænkende og kan bidrage til udvikling og se nye muligheder.
- Er ansvarlig og struktureret i din opgaveløsning og trives i en tempofyldt og foranderlig hverdag.
- Kan holde hovedet koldt og humøret højt, også i travle perioder.
- Bidrager positivt til fællesskabet og spiller dine kolleger gode
Du lykkes især i rollen, hvis du allerede har erfaring med kommunal økonomistyring – men vi hører også gerne fra dig, hvis du har solid økonomisk erfaring og motivation for at lære det kommunale område.
Vi tilbyder
En arbejdsplads, hvor opgaverne løses i samspil med engagerede kolleger og decentrale ledere. Din hverdag bliver alsidig – og du vil både være fysisk til stede i Økonomistaben og ude på de centre, du understøtter.
Hos os får du:
- En grundig introduktion til forvaltningens økonomi og et tæt samarbejde med erfarne økonomipartnere
- Et fagligt stærkt, hjælpsomt og udviklingsorienteret team
- Gode muligheder for sparring og kompetenceudvikling
- Stor selvstændighed i planlægningen af dine opgaver
- En fleksibel arbejdsplads med mulighed for hjemmearbejde
- Et uformelt miljø med humor, faglig nysgerrighed og plads til udvikling
Praktiske oplysninger
Har du spørgsmål?
Er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder René Hansen på tlf. 21580087 eller mail reha@kolding.dk
Løn og ansættelse
Stillingen er på fuld tid og er placeret i Økonomistaben, Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen med reference til afdelingsleder René Hansen. Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og principperne for lokal løndannelse.
Ansøgning
Ansøgningsfrist: 14. januar 2026
Ansættelsessamtaler
Samtaler afholdes 26. januar 2026
Alle stillinger er fuldtidsstillinger medmindre andet er angivet. Kolding Kommune opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.
Overvejer du at flytte til Kolding? Læs mere om mulighederne for at bo og leve i Kolding påwww.komtilkolding.dk
Ansøgningsfrist
14-01-2026
Kategori
Økonomi & jura
Hjemmeside
Kontakt
René Hansen
Økonomisk konsulent
Helle Damgaard
Økonomichef
Jobbet er i Region Syddanmark i Kolding kommune, se flere Økonomicontroller jobs i Kolding eller Region Syddanmark
Oprettet 18 december og udløber 14 januar. Kilde: Jobnet