SSH søges til Plejecenter i Aarhus - Dagvagt

SSA / sundhedsfaglig / ældrepleje / tværfagligt

Om jobbet:

Da vi opnormer søger vi på Plejehjemmet Ankersgade 25 og 27 en social- og sundhedsassistent til fortrinsvis dagvagt og weekendarbejde ca. hver 4. uge.
Så - Kan du lide sætte din faglighed i spil hverdagen? At være en del af fællesskabet, hvor det er muligt at få tværfaglig sparring i hverdagen? At være med til at skabe en god hverdag for vores beboere? Så har du muligheden her!

Vi søger nemlig en Social og Sundhedsassistent, der kan se sig selv i en stilling, hvor fagligheden bliver udfordret, kan arbejde både selvstændigt samt indgå i faglige teams omkring vores beboere, og hvor kompetenceudvikling af SSH er en naturlig ting.

Stillingen vi ønsker besat, er hovedsagelig en dagvagtsstilling. Da Plejehjemmet Ankersgade 25 og 27 er en del af Aarhus Kommunes Frisættelse tanker, betyder det at du som Social og sundhedsassistent har medindflydelse på hvilke weekender du skal arbejde, du skal dog i løbet af året præsterer det antal weekender der svar til weekendarbejde hver 4 uge. Hvis du ønsker at have weekendarbejde oftere, kan dette naturligvis også imødekommes. Stillingen er en fastansættelse.

Plejehjemmet Ankersgade 25 og 27 er det ene af de to plejehjem der er beliggende i Ankersgade. Vi har i alt 46 lejligheder, hvor der er mulighed for at have ægtepar boende.
Vi har et tværfagligt samarbejde mellem social-og sundhedsfagligt personale, sygeplejersker og terapeuter internt i huset, hvilket betyder at der altid er sparrings muligheder.

Vi gør opmærksom på, at stillingen ligger inden for det døgndækkede område. P.t. forventes tjenesten fortrinsvis at være i dagvagt, men der kan forekomme enkelt vagter i andre vagtlag.

Din profil:

  • Du er naturligvis autoriseret social- og sundhedsassistent.😊
  • Du arbejder med udgangspunkt i borgernes mål og ressourcer.
  • Du er spontan i dit arbejde og har hjertet på rette sted.
  • Du har et godt overblik, og kan håndtere en varieret dag.
  • Du er mødestabil og langtidsfrisk.
  • Du er tryg ved at tage selvstændige og faglige beslutninger.
  • Du har forståelse af vigtighed af den rette dokumentation, så kendskab til CURA, vil være en fordel.

Derfor skal du vælge os:

Du skal vælge at arbejde på Plejehjemmet Ankersgade 25 og 27 fordi:

  • Vi er et plejehjem, hvor vi kan lide vores beboere, vi kan lide hinanden og vi står sammen om de spændende udfordringer, der er på vores et plejehjem.
  • Vi ved det er vigtigt, at du kommer godt fra start. Derfor får du et introprogram, så både du og dine kollegaer kan være sikre på, at du er blevet godt oplært.
  • Vi vægter medarbejdertrivsel højt, det betyder at vi dyrker det gode samarbejde og tør også at snakke om det der er svært.
  • Vi arbejder hele tiden på at udvikle vores faglige kvalitet f.eks. gennem borger sikker sygepleje, triagering, registrering af UTH og forbedringsteams.

Om afdelingen:

Vores vision er at beboere, pårørende og medarbejder oplever Plejehjemmet Ankersgade 25 og 27, som det bedste sted at være. 
Ud fra vores tre værdier; respekt, ambitioner og kærlighed, skabes der stjernestunder og livskvalitet gennem gode oplevelser, fællesskab, tryghed og faglig kvalitet.

Hos os er vi alle med til at bidrage til det gode arbejdsmiljø, der er med til at give glæde i arbejdet. Vi vil skabe gode relationer med hinanden, både kollegaer imellem, til vores beboere og til ledelsen. 
Vi passer på hinanden i hverdagen, griner sammen men kan også være alvorlige når det kræves og tør snakke om det der er svært. Vi bakker op om sociale uden for arbejdstiden, i det omfang man selv bestemmer, og vi forstår at hygge os.

Løn og ansættelsesvilkår:

Stillingen ønskes tiltrådt senest den 1. januar 2026 eller efter aftale.
Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og efter konkret forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation.
Ugentligt timetal: 37 timer

Hvis du vil vide mere:

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til forstander Karin Fenger Ellekrog på tlf.: 23 20 63 14 eller viceforstander Charlotte Jobe på tlf.: 29 20 79 36.

Ansøgning

Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Ansøgningsfristen er den 13. november 2025.

Vi afvikler jobsamtaler den 17. november 2025 mellem kl. 08 - 11.

I Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg har vi en generel politik om, at der ved ansættelser indhentes referencer og evt. straffeattest. Du må derfor forvente at blive anmodet herom, hvis vi tilbyder dig stillingen.
Vi gør opmærksom på, at der i forbindelse med rekrutteringsprocessen vil blive foretaget opslag i vores referenceregister. Referenceregisteret omfatter tidligere medarbejdere i Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg, der er blevet bortvist grundet væsentlig misligholdelse af ansættelsesforholdet.

  
Om Sundhed og Omsorg og Aarhus Kommune:

Sundhed og Omsorg (MSO) i Aarhus Kommune arbejder med omsorg for ældre og sundhed for alle borgere.

Aarhus Kommune betragter mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle - uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold - til at ansøge stillingen.
Aarhus Kommune er en af Jyllands største arbejdspladser, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus til en god by for alle. Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

Lignende jobs

Se flere SSA jobs i Aarhus eller hele Region Midtjylland