Sagsbehandler til HR-opgaver hos Søværnet i Korsør
Sagsbehandler / Forsvaret og Forsvarsministeriets styrelser / HR / personaleadministration / offentlig sektor / Fuldtid / Fuldtid / Estimeret lønniveau ca. 35.000 - 45.000 kr/md
Kunne du tænke dig at arbejde på en udviklingsorienteret arbejdsplads i en stor offentlig virksomhed, hvor vi giver plads til udvikling og uddannelse? Søværnets Center for Administration i Korsør søger en sagsbehandler til personelelementet.
Om os
Søværnets Center for Administration servicerer Søværnets myndigheder, skibe og personel inden for det samlede administrative område. Vi består af to afdelinger, som er placeret på hver sin flådestation i hhv. Frederikshavn og Korsør med i alt 32 medarbejdere, fordelt i fire elementer; Administration, Personale, Tidsstyring og Reserven.
Kundeservice er omdrejningspunktet for vores daglige virke. Samtidig anerkender, anvender og kompetenceudvikler vi vores medarbejderes faglige og personlige kvaliteter med fokus på vores kerneopgaver.
Vi tilbyder en faglig arbejdsplads, gode kollegaer og gode relationer. Vi tilbyder plads til, at du kan udvikle dig i dit eget tempo. Vi tilbyder fleksible arbejdsforhold, hvor du i høj grad får indflydelse på dine arbejdsopgaver, dine prioriteringer og dit tidsforbrug.
Vi understøtter en god balance imellem dit arbejdsliv og dit privatliv.
Der vil være mulighed for op til 2 hjemmearbejdsdage om ugen.
Om stillingen
Du vil blive en del af et team på 8 medarbejdere samt 2 elementledere, der alle arbejder tæt sammen.
Arbejdsopgaverne er mangeartede og indeholder bl.a. daglig rapportering og modtagelse af meldinger om sygdom, samt opfølgning og samtaler med medarbejderne, herunder iværksættelse af procedure ved længere tids fravær.
Du skal sagsbehandle bl.a. personelsager med ansættelsesretslige tiltag samt bistå ved forhandling af løntillæg, herunder udarbejde og vedligeholde materialet hertil.
Derudover er der generel sagsbehandling ved tilgang og afgang af personel samt vedligeholdelse af personalestamdata og sagsbehandling af funktionsrelateret efteruddannelse og kompetenceforløb, herunder at booke kurser.
Herudover skal du trække diverse rapporter i Forsvarets it-systemer og udarbejde statistikker herfra.
Ovenstående vil give dig en god bred viden til gældende bestemmelser og organisationsaftaler inden for HR-området.
Om dig
Vi forestiller os at du har en kontoruddannelse og gerne praktisk erfaring fra en lignende stilling.
Hvis du har kendskab til forsvarets it-systemer, DeMars, Business Intelligence og WorkZone, er det en fordel.
Du skal selvstændigt kunne varetage sagsbehandling på et varieret sagsområde, der kræver opbygning af specialviden og evne til at værne om integritet.
Du arbejder effektivt, struktureret og med høj faglighed, ligesom du forstår at prioritere dine arbejdsopgaver selv i pressede situationer og kan overholde deadlines.
Du har gode kommunikationsevner i både skrift og tale og er i stand til at håndtere dialoger med mange forskellige interessenter og niveauer.
Da du møder mange af Søværnets medarbejdere, er det vigtigt, at du er imødekommende og kan betragte dine opgaver ud fra et kundeperspektiv, også under den vanskelige samtale.
Du besidder gode samarbejdsevner og bidrager med en høj faglighed.
Da du indgår i teams på tværs af elementerne, lægger vi meget vægt på dine personlige egenskaber.
Ansættelsesvilkår
Stillingen er slået op som civil og militær.
Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.
Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Dit faste tjenestested vil være i Korsør.
Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Kontakt og ansøgning
Hvis du vil høre mere stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Alice Nielsen på telefon 7285 7560.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte Personelkommandoen, Charlotte Meinertz Hansen på telefon 3266 5156.
Træffes ikke i perioden fra og med 22. december 2025 til og med den 2. januar 2026.
Ansøgningsfrist er 26. januar 2026 og samtaler forventes afholdt i uge 8/26. Stillingen er til besættelse 1. april 2026 eller efter aftale.
Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis/svendebrev. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Om Søværnskommandoen
Søværnskommandoen består af Kapacitetsdivisionen, Planlægnings- og Operationsdivisionen, Uddannelses- og Træningsdivisionen, samt en ledelsessektion. Derudover er Søværnets fire uddannelsescentre og Søværnets Center for Administration underlagt kommandoen.
Søværnskommandoen er ansvarlig for styrkeproduktion inden for det sømilitære område, herunder for at styrkeproducere og opstille sømilitære enheder inklusive Søværnets Nationale Maritime Operationscenter, samt for at støtte underliggende myndigheders opgaveløsning.
Jobbet er i Region Sjælland i Slagelse kommune, se flere Sagsbehandler jobs i Slagelse eller Region Sjælland
Oprettet 19 december og udløber 26 januar. Kilde: Jobnet
Kontakt: Charlotte Meinertz Hansen +4532665156
Lignende jobs