Vil du lede rengøringsopgaver i Sønderborg Kommune?
Oldfrue / Rengøring / Ufaglært / kommunal drift / ledelse / rengøringsstyring
Vil du være med til at sikre rene og indbydende rammer for børn, borgere og kolleger i Sønderborg Kommune – og samtidig stå i spidsen for en engageret medarbejdergruppe?
Vi søger en Serviceleder med blik for både mennesker og kvalitet. Du motiveres af at skabe struktur, sikre høj rengøringsstandard og være tæt på både drift og personale. Har du erfaring med rengøring, flair for ledelse og lyst til en rolle med stor kontaktflade og ansvar – så er det måske dig, vi leder efter.
Om jobbet
Rengøringsdriften i Sønderborg Kommune varetager rengøring af skoler, dagtilbud, haller, administrative bygninger med videre.
Rengøringsdriften ledes af to Serviceledere i tæt samarbejde, hvoraf du bliver den ene. Du bliver leder for ca. 30 medarbejdere med ansvar i bygninger spredt på 24 geografiske enheder over hele kommunen.
Rengøringsdriften i Sønderborg Kommune er en del af Drift og Beredskab Sønderborg (DBS) i forvaltningen Teknik, Miljø og Bæredygtighed. Du vil referere til lederen af Drift og Service og kan se frem til en alsidig hverdag, hvor du via din faglighed, personlighed og kommunikative evner vil bidrage til at sikre stabil drift og løbende udvikling af området. Med faglig stolthed og overblik er du tæt på både medarbejdere, opgaver og samarbejdspartnere – og driver driften med fokus på service og struktur.
Vi praktiserer synlig rengøring for at have god kontakt til vores samarbejdspartnere, hvilket betyder, at vores medarbejdere som udgangspunkt arbejder i dagtimerne – primært i tidsrummet 6.00-14.00. Som serviceleder har du ansvar for at koordinere opgaverne i de rengøringsenheder, som du bliver ansvarlig for og sikre, at kvaliteten lever op til kommunens standarder.
Din primære arbejdsplads vil være på DBS, men du får en varieret hverdag, hvor du dagligt vil have opgaver rundt i rengøringsenhederne hos dine medarbejdere.
Dine ansvarsområder vil blandt andet omfatte:
- Overordnet ansvar for den daglige drift, herunder budgetstyring og planlægning af ressourcer
- Gennemførelse af løbende kvalitetsvurdering og opfølgning på rengøringsstandarder
- Ledelse af medarbejdergruppen med fokus på vagtplaner, feriekoordinering, vikardækning og trivselsindsatser
- Kompetenceudvikle og motivere dine medarbejdere herunder afholde medarbejderudviklingssamtaler (MUS)
- Introduktion og oplæring af nye medarbejdere
- Bidrage til at sikre et sundt og sikkert arbejdsmiljø med trivsel
- Bidrage til faglig og organisatorisk udvikling af rengøringsområdet
- Indkøb af rengøringsartikler og optimering af forbrug og materialeanvendelse
- Hjælpe til med praktiske rengøringsopgaver ved behov – især i spidsbelastede perioder
Hos os får du:
- En lederstilling og en meningsfuld rolle, hvor du hver dag gør en forskel for både medarbejdere og samarbejdspartnere
- Indflydelse på din hverdag, hvor dagene aldrig er ens
- En arbejdsplads hvor fleksibilitet er vigtig og altid går begge veje
- Et stærkt fællesskab, hvor faglighed, samarbejde og godt humør går hånd i hånd
- En plads i vores lederteam med et godt og uformelt arbejdsmiljø og en løsningsorienteret kultur
- Mulighed for udvikling som leder, både gennem efteruddannelse og faglig sparring med egne lederkollegaer og i en netværksgruppe for ledere
Vi forstiller os at du:
- Har erfaring med rengøring og kendskab til metoder, midler og maskiner
- Har ledelseserfaring eller er afklaret og klar til gå ind i en lederrolle og har lyst til at udvikle dig fagligt
- Har erfaring med – eller interesse for – at arbejde i en politisk styret organisation
- Er god til at skabe struktur og overblik – og har sans for detaljen og et stærkt servicegen
- Arbejder selvstændigt, er troværdig og tager ansvar
- Er åben og imødekommende og trives i et tæt samarbejde med både kolleger og samarbejdspartnere
- Kommunikerer klart og respektfuldt – og formår at møde forskellige mennesker i øjenhøjde
- Er fleksibel i forhold til arbejdstider, da nogle dage starter tidligt og andre slutter sent
- Kan begå dig på både tysk og engelsk så du kan lede medarbejdere med anden sproglig baggrund end dansk
- Er tryg ved IT og har nemt ved at lære nye systemer. Vi benytter CleanManager, Data Know How og KMD OPUS
- Har kørekort (kategori B), da jobbet indebærer daglig udkørsel til enheder
Sønderborg Kommune arbejder ud fra et fælles ledelsesgrundlag, som skal give ledere i organisationen en overordnet ramme omkring deres ledelsesrum og en tydelig pejling af, hvad der forventes af ledere på de forskellige ledelsesniveauer. Der arbejdes ud fra fem retningsgivende grundbegreber som du kan læse mere om ledelsesgrundlaget her.
Ansættelsesforhold
Stillingen er en fast fuldtidsstilling med ansættelse pr. 1. februar 2026.
Løn- og ansættelsesforhold følger gældende overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og det respektive fagforbund.
Ansættelsesprocedure
Ansøgningsfrist er 17. november 2025.
Ansættelsessamtaler er planlagt til den 25. november 2025. Evt. 2. samtale er planlagt til den 9. december 2025. I forbindelse med ansættelsesforløbet anvendes Garuda profiltest, som du skal udfylde hvis du går videre til 2. samtale.
Yderligere oplysninger
Har du yderligere spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder, Kim Jepsen, +4526336435.
https://www.youtube.com/watch?v=8EzFdnQXgNs
Sønderborg Kommune - en arbejdsplads i verdensklasse
*Sønderborg Kommune er et ambitiøst arbejdsfællesskab, hvor vi sammen gør en forskel og skaber et endnu bedre lokalsamfund.
Uanset om du er med til at realisere vores visioner, politiske beslutninger eller leverer kerneydelser af højeste kvalitet tæt på borgerne, bliver du anerkendt for din indsats og dit engagement.
Vi investerer i dig gennem løbende kompetenceudvikling og spot på talentet, så du udvikler dig og når dit fulde potentiale igennem et helt arbejdsliv.
Vi har modet til at vende tingene på hovedet i løsningen af både små og store udfordringer. Det giver nye perspektiver og blik for innovative løsninger.*
*Vi samarbejder tæt med lokale virksomheder for at fremme vækst og grøn udvikling i vores område, hvilket skaber en dynamisk og inspirerende arbejdsplads.
Vi er en arbejdsplads med høj grad af fleksibilitet, som giver plads til både karriere og fritid.*
Læs Sønderborg Kommunes personalepolitiske værdier og Ledelsesgrundlag
Læs mere om Sønderborg og gå på oplevelse i lokallivet på www.sonderborg.dk
Lignende jobs
Skadedyrsbekæmper ved Sønderborg Kommunes Entreprenørafdeling
Husassistent søges til Tandsbjerg Plejecenter i Sønderborg
Distriktsleder i Socialpsykiatrien, Sønderborg Kommune
Uerfaren Afløser til Demenspleje - Sønderborg Kommune
Daglig Leder til Demens-Plejecenter i Sønderborg Kommune
Se flere Oldfrue jobs i Sønderborg eller hele Region Syddanmark