Socialrådgiver til Voksensocialområdet i Favrskov Kommune
Socialrådgiver / vum 2.0 / recovery / servicelov
Brænder du for arbejdet med at inddrage voksne borgere i behandlingen af egen sag, vurdere behov for indsats og at sætte mål sammen med borgere? Så er det måske dig, vi leder efter til vores hold.
Vi søger lige nu en socialrådgiver til vores myndighedsafdeling. Stillingen er på 37 timer med tiltræden 1. januar eller hurtigst muligt. Stillingen er tidsbegrænset i 1 år. Du vil få opgaver på tværs af afdelingens to generalist-teams, og opgaverne vil i nogen udstrækning være typebestemt med mulighed for at tilpasse opgaverne ud fra dine interesser og kompetencer.
Arbejdet består blandt andet i at udarbejde behovsvurderinger med brug af VUM 2.0, skrive indstillinger til visitationsudvalget samt træffe afgørelse om bl.a. § 100, mestringsvejledning, ledsagelse, dag- og botilbud, at udarbejde handleplaner og mål for indsatsen sammen med borgeren, finde den rette aktør til at levere indsatsen og følge op på indsatsen.
Det daglige arbejde sker i samarbejde med øvrige samarbejdspartnere, i eller uden for egen forvaltning, med det mål for øje at sikre voksne med fysiske og psykiske funktionsnedsættelser en koordineret indsats, der kan støtte den voksne i at opnå sine håb og drømme for det daglige liv.
Dine faglige kvalifikationer
Du er uddannet socialrådgiver med interesse for og erfaring med det specialiserede socialområde og gerne kendskab til servicelovens bestemmelser for voksne og den recovery orienterede tilgang. Du er den helt rigtige kandidat, hvis du har erfaring med
- VUM 2.0
- Den recovery orienterede rehabiliterende tilgang
- Servicelovens bestemmelser, herunder særligt § 95 og § 100
Dine personlige kvalifikationer
Du skal være god til at bevare overblikket og arbejde struktureret, da du igennem dagen vil opleve mange forstyrrelser. Vi lægger vægt på, at du
- har gå-på-mod.
- kan arbejde selvstændigt.
- er opsøgende i forhold til samarbejdspartnere.
- er nysgerrig.
- har flair for IT (Sensum).
Om arbejdspladsen
Du bliver en del af Myndighed og Administration, der udover de 2 teams af rådgivere – i alt 11 rådgivere, består af 2 faglige koordinatorer, 2 støttekontaktpersoner, som er vores opsøgende indsats, en socialfaglig konsulent, som bistår med matchning og tilbudsafsøgning til vores borgere med behov for botilbud, samt administrationen, som består af 8 medarbejdere, der understøtter hele vores område.
Afdelingen er kendetegnet af en åben og uformel kultur, hvor godt humør, faglig sparring og udvikling er en naturlig del af hverdagen.
Yderligere oplysninger
Du er velkommen til at kontakte områdeleder Karina Høimark Hjermitslev på tlf. 23 29 86 06 for yderligere oplysninger om stillingen.
Ansøgningsfrist 28. november 2025.
Samtaler afholdes 3. december 2025.
Opstart 1, januar 2026 eller hurtigst muligt.
Favrskov Kommune kan kun modtage ansøgninger sendt elektronisk.Det er en forudsætning for ansættelsen, at den person, som vi ønsker at ansætte, ikke er straffet for forhold, som gør vedkommende uegnet til at bestride stillingen. Der vil derfor blive indhentet straffeattest på den kandidat, der tilbydes ansættelse.