Specialkonsulent for Cyber- og Informationssikkerhed i Hvidovre Kommune
Specialkonsulent / Hvidovre Kommune / Remote / cybersikkerhed / GDPR / risikovurdering / Fuldtid / Fuldtid / Fjernarbejde / Estimeret lønniveau ca. 45.000 - 55.000 kr/md
Hvidovre Kommune styrker indsatsen på cyber- og informationssikkerhed og søger en dygtig specialkonsulent, der kan drive implementering og den løbende drift af NIS2-tiltag og indgå i kommunens GDPR- og cybersikkerhedsteam. Du får en central rolle tæt på både it- og digitalisering, fagområder og ledelse. I tæt samarbejde med centerchef og it- og digitaliseringschef sikrer vi et højt sikkerhedsniveau og i øjenhøjde med organisationen. Både de digitale indsatser og sikkerhedsområdet er forankret i Center for Digitalisering, Kommunikation og Erhverv (DKE), som samarbejder med de øvrige centre og leverer stabil og sikker it til medarbejdere og borgere.
Dine hovedopgaver:
- Implementere, vedligeholde og overvåge konkrete NIS2-sikkerhedsforanstaltninger – og koordinere kommunens tekniske sikkerhedsimplementeringer.
- Overvåge og rapportere et samlet sikkerhedsniveau til sikkerhedsforum og direktion – med klare KPI’er, modenhedsmålinger og handleplaner.
- Facilitere uddannelse af ledelsen i cyber- og informationssikkerhed, så der skabes en transparens på området.
- Planlægge og gennemføre awareness-træning for medarbejdere, og gennemføre kampagner som fx sikker adfærd, Phishing- og social engineering.
- Udføre risikovurderinger og udarbejde procedurer, retningslinjer og vejledninger.
- Håndtere og dokumentere sikkerhedshændelser – herunder vurdere anmeldelsespligt via relevante nationale indberetningskanaler (fx SAMSIK).
- Samarbejde med kommunens it-drift og øvrige fagområder om sikker arkitektur, patching, logging og hændelsesrespons.
- Bidrage aktivt til at udvikle kommunens sikkerhedskultur – og omsætte krav til praksis i hverdagen.
- Sikre og følge op på leverandørkrav i kontrakter og føre risikobaseret tilsyn i samarbejde med DSD – Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening.
Dine kvalifikationer:
- Solid erfaring med cyber- og informationssikkerhed – gerne fra offentlig sektor eller anden reguleret branche.
- Dokumenteret kendskab til GDPR/informationssikkerhed og viden om NIS-2 – samt praktisk erfaring med at implementere kontroller i en driftsorganisation.
- Erfaring med risikovurderinger, kontinuitet, beredskab og awareness-indsatser.
- Stærke samarbejdsevner og evne til at formidle komplekse emner klart til både teknikere og ledelse.
- Relevant videregående uddannelse eller tilsvarende erfaring.
Dine personlige egenskaber Du trives i et åbent og engageret fagmiljø, arbejder struktureret og selvstændigt, tager ansvar, følger opgaver til dørs og dokumenterer dit arbejde. Du er nysgerrig, deler gerne viden og bevarer overblikket – også når tempoet stiger.
Om os Du bliver en del af IT- og digitaliseringsafdelingen, som hører under Center for Digitalisering, Kommunikation og Erhverv (DKE). I DKE er vi 42 medarbejdere, der arbejder med kommunikation, IT-drift, IT-sikkerhed, projektstyring, ESDH, digital transformation med nyeste teknologier og kommunens virksomheder.
Vi bringer vores forskellige kompetencer i spil for at understøtte en stabil drift og innovation i organisationen. Vi har en tæt dialog med kommunens fagområder og arbejder i en kultur præget af høj faglighed, dedikation, humor og engagement.
Du bliver del af en afdeling med høj faglighed, uformel omgangstone og tæt samarbejde på tværs af kommunen. Vi løfter i flok, byder ind hvor vi kan, og holder fokus på at levere sikre, stabile og borgernære digital services.
Vi tilbyder:
- En professionel organisation med eksekveringskraft, der ønsker at gøre en forskel.
- Mulighed for at præge kommunens NIS2-implementering, styringsmodel og sikkerhedskultur.
- En strategisk vigtig rolle med stor berøringsflade – fra teknisk it-drift til organisatorisk implementering og rapportering til direktionen.
- Fleksible rammer og gode muligheder for kompetenceudvikling.
Dine løn- og ansættelsesforhold Du vil blive ansat efter gældende overenskomst mellem KL og Akademikere i kommunen (AC-overenskomsten) eller anden relevant overenskomst afhængig af din erfaring og dine kompetencer. Der er mulighed for forhandling af tillæg på baggrund af dine kvalifikationer. I forbindelse med ansættelse indhenter vi referencer fra tidligere ansættelser.
Den ugentlige arbejdstid er gennemsnitligt 37 timer og med mulighed for hjemmearbejde.
Er du interesseret så send din ansøgning, dokumentation for uddannelse og CV.
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte: IT- og digitaliseringschef Lasse Wamsler på telefon 4247 1514 eller donnalovegvazquezlqw@martin-lopezhvidovrehester.dk.
Vi vil gerne afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning senest den 12. januar 2026.
Jobbet er i Region Hovedstaden i Hvidovre kommune, se flere Specialkonsulent jobs i Hvidovre eller Region Hovedstaden
Oprettet 18 december og udløber 12 januar. Kilde: Jobnet
Kontakt: Lasse Wamsler +4542471514
Lignende jobs