Teknisk Tester & Test Manager til Digitalisering
IT-Konsulent / Arbejdstilsynet / IT / automatiseret test / cypress / typescript / Fuldtid / Fuldtid
Brænder du for at sikre høj kvalitet i software? Vil du arbejde i et agilt miljø, hvor du gør en reel forskel for arbejdsmiljøet på de danske arbejdspladser? Vi udvider vores team og leder efter to skarpe profiler: En Teknisk Tester med flair for automatisering og en Test Manager med strategisk overblik.
Om stillingerne Arbejdstilsynet er en organisation i rivende udvikling. Vi digitaliserer vores sagsgange og services for at effektivisere vores arbejde og forbedre brugervenligheden for både virksomheder og borgere. Vi arbejder i et skaleret agilt framework (SAFe), hvor vi fokuserer på at levere høj kvalitet og værdi i tætte sprint-iterationer.
Vores agile transformation betyder, at du får en unik mulighed for at præge den fremtidige retning for vores digitale produkter. Vi søger to nye kollegaer, der kan styrke vores setup fra hver sin vinkel:
Profil 1: Teknisk Tester med flair for automatisering Som teknisk tester får du en central rolle i at designe, udvikle og vedligeholde automatiserede tests, der sikrer robusthed og stabilitet i vores løsninger. Du arbejder "hands-on" med koden og har fokus på shift-left metoden.
Dine primære opgaver vil omfatte:
- Design og implementering af automatiserede testcases – vi anvender TypeScript i Cypress, og vi bruger den nyeste version af Angular i vores front-end.
- Vedligeholdelse og optimering af eksisterende test-suites.
- Tæt samarbejde med udviklere, produktejere og andre testere for at definere teststrategier og -scenarier med fokus på brugervenlighed og fejlfri funktionalitet.
- Aktiv deltagelse i alle faser af den agile udviklingsproces – fra idé til implementering.
- Fejlfinding og rapportering af bugs med fokus på at give klar og detaljeret information.
Vi forventer, at du som Teknisk Tester:
- Har erfaring med automatiseret test, gerne vha. TypeScript i Cypress. Erfaring med udviklingssprog er et stort plus.
- Forstår principperne for god testpraksis, har lyst til at bidrage til tidlig test (shift-left) men også kan bidrage med test i alle softwareudviklingens faser.
- Er analytisk, struktureret og detaljeorienteret.
- Gerne har en ISTQB certificering.
Profil 2: Test Manager med strategisk overblik Som Test Manager får du det overordnede strategiske ansvar for kvalitetssikringen i vores Agile Release Train (ART). Du binder trådene sammen på tværs af teams og sikrer, at vi har de rette data og processer til at komme sikkert i mål.
Dine primære opgaver vil omfatte:
- Strategisk ansvar for testmetoder og testpolitikker i vores Agile Release Train (ART) og kan bidrage til plan for videre udrulning af automatiseret test i ART´en.
- Udarbejdelse af testanalyser og teststrategier for kommende releases.
- Koordinering og planlægning af regressionstest på tværs af løsninger.
- Dataejerskab af data på vores U- og T-miljøer.
- Systemejerskab for det værktøj, vi anvender til at generere testdata, herunder ansvar for vedligehold og udvikling af værktøjet.
Vi forventer, at du som Test Manager:
- Har solid erfaring med testledelse, gerne fra et agilt setup (SAFe).
- Har en strategisk tilgang til kvalitetssikring og evner at sætte retningen for test i ART´en både strategisk men også ift. eksekvering af regressionstest.
- Har erfaring med eller interesse for testdata management (TDM) og forstår vigtigheden af valide data i testmiljøer.
- Er en stærk kommunikator, der kan koordinere komplekse testforløb på tværs af mange interessenter.
- Er god til at samarbejde og kan indgå i et tæt samarbejde med release manager, IT arkitekter, PO´ere m.fl.
- Gerne har en ISTQB Advanced Test Manager certificering eller tilsvarende erfaring.
Om os Uanset hvilken af de to stillinger du søger, bliver du en del af et kontor med ca. 45 interne medarbejdere og ca. 40 eksterne konsulenter, organiseret i 7 tværfaglige teams. Dansk er vores arbejdssprog, da dokumentation og opgaver udarbejdes på dansk, så du skal være flydende i både skrift og tale.
Vi arbejder alle med udvikling og vedligehold af Arbejdstilsynets IT-systemer med det formål at sikre de bedst mulige løsninger for vores brugere. Samarbejde er en af vores vigtigste værdier – både internt mellem arkitekter, udviklere og projektledere, men også med de mange forretningsansvarlige.
Hos os får du mulighed for at udvikle dig fagligt i et stærkt fællesskab. Vi tilbyder bl.a.:
- En spændende og udfordrende stilling i en dynamisk virksomhed, hvor vi værdsætter innovation og kvalitet.
- Mulighed for at arbejde med moderne teknologier og metoder.
- Et inspirerende arbejdsmiljø med engagerede og dygtige kolleger.
- Gode udviklingsmuligheder og fokus på din faglige udvikling.
- Et godt miljø, hvor samarbejde og trivsel vægtes højt.
Løn- og ansættelsesvilkår Stillingerne er en faste fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter den 1. marts 2026.
Hvis du har en akademisk uddannelse, bliver du ansat som fuldmægtig efter overenskomsten for akademikere i staten. Med de rette kvalifikationer er der mulighed for ansættelse som specialkonsulent. Hvis du ikke er akademiker, bliver du ansat som it-medarbejder efter OAO-S-fællesoverenskomsten, organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) i statens tjeneste.
Dit daglige arbejdssted er Arbejdstilsynet, Landskronagade 33, 2100 København Ø.
Spørgsmål og ansøgning Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte kontorchef Allan Kjær Andersen på tlf. 7220 9113.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte specialkonsulent Maiken Bastholm i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr.: 2147 0742.
Vi ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede ansøgere uanset personlig baggrund til at søge stillingen.
Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest søndag 4. januar 2026.
Vi holder samtaler i uge 3 og 4 i 2026.
Vi ser frem til at læse din ansøgning.
Jobbet er i Region Hovedstaden i København kommune, se flere IT-Konsulent jobs i København eller Region Hovedstaden
Oprettet 17 december og udløber 4 januar. Kilde: Jobnet
Kontakt: Allan Kjær Andersen saegamblekristenperry@bmrice-whiteconley-greenjohnson.dk +4572209113
Lignende jobs