Bliv ansvarlig for værnepligts-appen i Forsvaret
Kontorfuldmægtig / Chef / digitalisering / kommunikation / markedsføring
Vil du være med til at gøre hverdagen lettere (og federe) for Danmarks værnepligtige? Så har vi et spændende job til dig. Vi leder efter en erfaren kommunikationsprofil, der er klar til at tage styringen omkring indholdet i vores kommende værnepligts-app – den digitale makker for alle, der lige er trukket i støvlerne.
Om os
Forsvaret står over for en periode, hvor vi skal vokse betragteligt. Der bliver investeret markant i at gøre os større og stærkere, så vi kan passe godt på Danmark og de værdier, vores samfund bygger på. Af den grund skal vi være flere kollegaer – og her kommer du ind i billedet.
Du bliver en del af marketingafdelingen i Personelkommandoen, hvor vi blandt andet har ansvaret for at markedsføre Forsvarets mange job og uddannelser, værnepligt og lærepladser. Alt i alt er vi lige omkring 30 kollegaer i tre sektioner, som laver kampagner og målrettede indsatser, fortæller historier, samarbejder med interne og eksterne partnere, udvikler Forsvarets employer brand, skaber indhold til karrieresitet og på de sociale medier og meget mere. Vi går op i enkelthed, ejerskab og sund fornuft og øver os hver dag på at blive en smule bedre end i går i samarbejde med militære og civile kollegaer på alle niveauer.
Om jobbet
Du kan forvente en spændende hverdag i en sektion, hvor der er stort fokus på digitalisering og kommunikation. Det er nemlig vores ansvar at sikre, at vores digitale platforme er brugervenlige, i øjenhøjde med målgruppen og fuld af indhold, som er relevant for målgruppen. Så forestil dig, at du har ørerne ude i hele organisationen, når du identificerer nye emner og ændringer, som er vigtige for de værnepligtige. Den ene dag er du måske på et skib, den næste dag koordinerer du indhold om sundhedskort eller uddannelser på land. Forestil dig en hverdag, hvor du ikke skal opfinde alt selv, men hvor du skal være god til at lytte og ’oversætte’ til indhold på platformen.
Appen ”Min Værnepligt”, som du får ansvaret for, findes ikke endnu – men den er under udvikling, og du kommer ind i processen på et tidspunkt, hvor du har mulighed for at præge arbejdet. I første halvdel af 2026 skal der testes og videreudvikles og herefter skal appen lanceres til alle værnepligtige. Når Min Værnepligt er en realitet, starter det langsigtede arbejde. Sammen med kollegaer fra mange steder i Forsvaret skal det sikres, at appen indeholder de funktioner og indhold, der gør den relevant for de værnepligtige. Dette skal du tage ejerskab for. Udover Min Værnepligt vil der være opgaver og ansvar for andre apps og i et vist omfang også andre platforme – også det kan du være med til at definere.
Blandt dine arbejdsopgaver er:
- Sammen med Forsvarsakademiet at styre den daglige drift af appen
- Identificere pointer i f.eks. bekendtgørelser og bestemmelser, der er relevante for den værnepligtige, og omdanne tung tekst til et sprog, som de værnepligtige forstår
- Sørge for at drifte appen og i et vist omfang selv lægge nyheder på, så den altid er fyldt med indhold, der rammer de værnepligtiges hverdag
- Lave retningslinjer for indhold og funktioner, så lokale bidragsydere ved hvordan og hvornår de skriver i platformen
- Facilitere møder, koordinere input i relation til app’en og afdække behovet med HR, værnepligtsenheder og andre arbejdsgrupper
- Sørge for, at appen hænger sammen med Forsvarets øvrige kommunikation, sammen med gode kolleger
Ud over hovedopgaverne vil du på lige fod med dine kollegaer tage del i enkelte, administrative opgaver og ansvar.
Om dig
Du kender sikkert allerede til Forsvaret og kan tage koordinationsrollen som forretnings-specialist, bl.a. ud mod de tre værn. Du har flair for digital kommunikation, er rutineret bruger af CMS-systemer, kan arbejde selvstændigt og koordinere på tværs af koncernen. Du er god til relationer og er nysgerrig på apps. Du har lyst til at være tæt på en målgruppe, der kan have en god start i deres værnepligt. Vigtigst er, at du trives i en rolle, hvor du er opsøgende og i kontakt med mange mennesker i det daglige.
Vi leder efter en kollega, der er initiativrig, kreativ, handlekraftig og nysgerrig, og som kan nikke genkendende til mange af disse punkter:
- Du er først og fremmest en god kollega, som træder ind i teamet med et ønske om at lære, udvikle dig og tage initiativ
- Din arbejdsstil er effektiv, enkel og struktureret – og du går op i både helhederne og de små detaljer
- Du trives med at være i tæt samspil med alle dine kollegaer i marketingafdelingen og resten af koncernen, da rollen indebærer at du er integreret i vores mange igangværende projekter, kampagner og indsatser
- Det er en fordel, hvis du har erfaring med apps
- Du trives med et højt tempo, forandringer og frihed under ansvar
- Det er en klar fordel, hvis du allerede har erfaring eller kendskab til Forsvaret og kan både have en civil eller militær baggrund
Kan du se dig selv i denne beskrivelse, er du måske skridtet tættere på et fantastisk job. Vi tør i hvert fald godt love, at der venter dig opgaver og oplevelser, som du ikke finder mange andre steder i Danmark.
Ansættelsesvilkår
Du ansættes i henhold til den enhver tid gældende overenskomst.
Derudover vil der, afhængig af dine kvalifikationer, være mulighed for at forhandle tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Arbejdets stedet er i Ballerup
Som ansat i Personelkommandoen er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele dit ansættelsesforhold.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Kontakt og ansøg
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakt sektionschef for Platforme og kanaler, Annette G. Carlsen på telefon 3266 5788.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR- konsulent Cindy Møller Larsen på telefon 3266 5187.
Ansøgningsfristen er 12. december 2025 og vi afholder samtaler løbende. Som en del af processen kan du forvente, at vi stiller dig en opgave, der skal løses på relativt kort tid. Stillingen ønskes besat hurtigst muligt og senest omkring 2. marts 2026.
Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.
Forsvarsministeriets koncern er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne af spejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund om at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem diversitet og nytænkning.
Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Personelkommandoen
Vi rekrutterer og fastholder kompetente ansatte til mere en 40 uddannelser og 25.000 stillinger for Danmarks sikkerhed, og vi yder en helt særlig indsats over for vores veteraner og deres familier. Vores verden drejer sig om den operative kerneopgave, og vi understøtter alle lige fra den værnepligtige til forsvarsministeren.
Vi har et stærkt tværfagligt HR-miljø med fokus på udvikling. Når den operative virkelighed ændrer sig, gør vi det samme. Det kræver mere end almindelig HR.
Vi har hovedsæde i Ballerup med decentrale partnerelementer og rekrutteringscentre rundt om i hele landet
Lignende jobs
Vil du specialisere dig i overenskomststøtte i Forsvaret - Ballerup?
Administrativ medarbejder med visuel kommunikation til Frederiksberg Badene
Vil du være del af turismens hjerte i København?
Rekvirent til Digital Operativ Transformation i Forsvaret
Bliv kommunikationsstudent hos global servicevirksomhed i København
Se flere Kontorfuldmægtig jobs i Ballerup eller hele Region Hovedstaden