Digital Projektleder til Facility Management i København
Fuldmægtig / digitalisering / projektledelse / administration / campus
Har du stærke digitale kompetencer, og kan du drive projekter og administrative processer? Har du lyst til at arbejde på Københavns Universitet inden for et stort drifts- og serviceområde på Frederiksberg og City Campus? Så er du måske den projektleder, vi søger.
På bygningsområdet i Campusadministration Frederiksberg+ søger vi en struktureret projektleder til at understøtte og udvikle digitale arbejdsgange inden for Facility Management. Der vil herudover være opgaver inden for ledelsesbetjening og facilitering.
Området varetager drift, service og vedligeholdelse af bygninger og faciliteter på Frederiksberg og City Campus og KU-områder uden for København. Herved understøttes universitetets kerneforretning – forskning, uddannelse og formidling – inden for natur- og biovidenskab, sundhedsvidenskab og samfundsvidenskab.
Du vil blive ansat i enheden Frontservice, som har to hovedopgaver:
Dels servicere brugerne på campusserne og håndtere eksterne henvendelser. Frontservice bemander i den forbindelse en helpdesk, reception og information på vores lokationer samt KU’s hovedomstilling.
Dels varetage en bred vifte af administrative opgaver og udviklingsprojekter, der skal understøtte enhederne i Campus BYG-organisationen.
Dine arbejdsopgaver vil være inden for den del af Frontservice, der arbejder med administrativ understøttelse, digitalisering og udviklingsprojekter.
Om arbejdsopgaverne
- Udvikle og vedligeholde digitale arbejdsgange i administration og projektstyring
- Indgå i projekter og arbejdsgrupper på tværs af KU
- Have overblik over relevante procedurer og governance på KU
- Udarbejde sagsfremstillinger og præsentationer til ledelsen
- Betjene ledelsesgruppe og facilitere møder og workshops
Om dig
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse og har nogle års erfaring med at drive digitale projekter og processer. Herudover forestiller vi os, at du er:
- Selvstændig og systematisk og arbejder databaseret
- Kreativ i løsning af processer, der skal automatiseres og optimeres
- God til at kommunikere mundtligt og skriftligt – på både dansk og engelsk
- Erfaren bruger af MS Office, særligt Excel og PowerPoint
- Hurtig til at lære det digitale værktøj Smartsheet at kende og blive superbruger
- Imødekommende og god til at samarbejde
- Parat til at skulle navigere i en stor organisation som KU
- Interesseret i ledelsesbetjening og gerne med relevant erfaring
Vi tilbyder
Du vil spille en central rolle i den administrative understøttelse af en mangfoldig drift- og serviceorganisation med mange forskellige fagligheder og opgaver. Du får gode muligheder for at gøre en forskel, også fordi vi er midt i en forandringsproces med en ny organisering af KU’s administration pr. 1. marts 2025.
Din arbejdsdag vil være varieret og under hensyntagen til at kunne indrette sig med god balance mellem arbejdsliv og privatliv.
Kollegerne er gode og imødekommende, og omgangstonen er uformel.
Din primære arbejdsplads bliver Frederiksberg Campus. Idet enheden Frontservice også har medarbejdere på to KU-lokationer i København City, vil du også skulle tilbringe noget af din arbejdstid på de adresser.
De fysiske rammer er i sig selv motiverende, uanset om du arbejder fra Frederiksberg Campus ved Landbohøjskolens Have, eller på City Campus på CSS mellem søerne og Botanisk Have eller i Universitetsfirkanten mellem Krystalgade og Frue Plads.
Løn og ansættelsesvilkår
Arbejdstiden er gennemsnitligt 37 timer om ugen inkl. frokostpause. Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Du indplaceres som fuldmægtig eller specialkonsulent afhængig af erfaring. Der er mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer.
Ansættelse er 1. januar 2026.
Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.
Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte administrationschef Casper Hollerup på tlf. 51 82 43 06.
Københavns Universitet (KU) er i gang med at implementere en ny fælles administrativ organisering og nye arbejdsgange, som medfører forandringer de kommende år. For yderligere oplysninger kan du evt. kontakte Casper Hollerup eller tillidsrepræsentant Charlotte Krenk.
Ansøgning
Elektronisk ansøgning vedhæftet CV, uddannelsesbilag og andre relevante bilag skal sendes via Jobportalen senest 16. november 2025 (tryk på linket "SØG STILLINGEN" nederst i opslaget).
Der gennemføres samtaler i uge 47.
Lignende jobs
Koordinator til Institut for Arkitektur og Rum i Kreativt Miljø
Drømmer du om at lede Digital Transformation i København?
Projektleder for Digitale Løsninger ved KU IT
Teknisk Driftsmedarbejder - Københavns Universitet
Se flere Fuldmægtig jobs i Frederiksberg eller hele Region Hovedstaden