Juridisk Alumnemedarbejder til Erhverv og Innovation i Aarhus

Fuldmægtig / gdpr / partnerskaber / netværksstyring

De studerende er et af Aarhus Universitets (AU) vigtigste bidrag til samfundet. De studerende bliver alumner, når de færdiggør studiet. Universitetet vil gerne fastholde en god relation til alumnerne, da de har stor værdi og kan bidrage f.eks. som mentorer for studerende, og som brobyggere i etablering af partnerskaber. Til gengæld kan AU bidrage med blandt andet efter- og videreuddannelse, arrangementer, rabatordninger og nyhedsbreve.

Alumnerne kan tilmelde sig AU’s alumnenetværk, som er den fælles ramme, der muliggør opretholdelse af kontakt og udvikling af relationen. Netværket er forankret i Erhverv og Innovation (EogI), som er spydspids for AU’s erhvervssatsning, der skal give værdi til samfundet i form af

  • mere viden til det private erhvervsliv, kommuner, organisationer m.fl.
  • brobygning mellem studerende og forskere i forhold til private og offentlige organisationer
  • fokus på entreprenørskab på hele universitetet og flere startups og spinouts fra universitetet.

Se: Erhverv og Innovation

Vi skal have besat den ene af to alumnemedarbejderstillinger, som udgør drivkraften i arbejdet med at styrke og udvikle relationerne. Stillingen er placeret i Partnerskabsteamet, hvor de 13 medarbejdere har en bred opgaveportefølje spændende fra samarbejdsaftaler med private og offentlige organisationer til karriererådgivning.

Stillingen kræver sans for struktur, øje for detaljer, gode samarbejdsevner samt evne til at kombinere administrative opgaver med analytisk og procesorienteret udvikling. Den juridiske baggrund bruges til overholdelse af GDPR-regler samt andre juridiske snitflader. Der skal prioriteres mellem mange opgaver, som ofte har kort deadline, mens der andre gange kræves et langt tålmodigt træk.

Opgaverne

  • Ansvarlig for den daglige administration af netværket, navnlig tilmeldingshåndtering samt drift af øvrige standardiserede processer. Med fokus på juridisk compliance
  • Bidrage til at sikre høj datakvalitet, og til udvikling af digitale og administrative arbejdsgange
  • Tæt samarbejde med IT-systemansvarlige for at sikre effektiv understøttelse fra CRM-systemet (Microsoft Dynamics 365 CRM), samt integration med andre IT-systemer
  • Support til de alumneansvarlige på fakulteterne med rådgivning herunder GDPR-relaterede spørgsmål og brug af CRM-systemet til målrettet kommunikation med alumnerne
  • Udarbejde analyser og rapporter for at belyse f.eks. medlemssammensætning, engagement og effekten af forskellige tiltag
  • Bidrage med indhold til kommunikation om netværket (alumner.au.dk) og ensartethed i kommunikationen
  • Deltage i den tværgående arbejdsgruppe med repræsentanter fra AU’s fem fakulteter
  • Tæt samarbejde, koordinering og backup i forhold til kollega, herunder omkring identificering og implementering af nye initiativer samt opgaveledelse af studentermedhjælper
  • Der kan ad hoc forventes andre opgaver fra EogI’s portefølje.

Kolleger og ledelse

Vi tilbyder en spændende stilling med mulighed for faglig og personlig udvikling i et professionelt og engageret arbejdsfællesskab.  Vi vægter samarbejde og et godt socialt miljø højt.

Referencen er til erhvervschefen, men indsatsen sker i tæt samarbejde med medarbejdere i hele EogI og på resten af universitetet, ikke mindst med kolleger i den tværgående alumnearbejdsgruppe samt CRM-teamet.

Vi søger en kollega, der

  • Er jurist
  • Har erfaring med CRM-systemer og trives med at arbejde systematisk med data og processer
  • Er struktureret, detaljeorienteret og har sans for at sikre høj kvalitet i både opgaver og data
  • Har viden og erfaring ift. GDPR og Markedsføringslov og kan omsætte regler til praksis i det daglige arbejde
  • Kommer med erfaring fra tilsvarende funktion fra et universitet eller lignende institution, da opgaven kræver et tæt samspil med mangfoldigheden af fakulteter, institutter, centre samt administrative funktioner og systemer
  • Er analytisk stærk og kan omsætte data til brugbar viden, der understøtter udvikling
  • Er serviceorienteret og motiveres af at understøtte indsatser, som drives af kolleger
  • Arbejder selvstændigt men samtidig vægter samarbejde og videndeling højt
  • Har flair for at udvikle og optimere arbejdsgange, så systemer og processer understøtter både det enkelte medlem og netværket som helhed
  • Kommunikerer skarpt og præcist, både mundtligt og skriftligt, på såvel dansk som engelsk.

Løn og ansættelsesvilkår

Det er en fast stilling med ansættelse i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikere i Staten. Indplacering sker som AC-fuldmægtig med en ugentlig arbejdstid på 34 timer inkl. rådighedstillæg og mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg.

Tiltrædelse den 1. januar 2026.

Erhvervschef Kirsten Jensen kan kontaktes på kjroconnormelissa05@dalton.dkjacobs.dkau.dk eller telefon 27782866.

Arbejdsstedet er Nordre Ringgade 1, Aarhus. Men inden udgangen af februar flytter vi til nyrenoverede lokaler i det tidligere Kommunehospital i Universitetsbyen.

Ansættelsesprocessen

Ansøgninger skal laves online og være modtaget senest den 9. november 2025.

Samtaler holdes den 14. og 18. november 2025.

Aarhus Universitet vil være en attraktiv og inspirerende arbejdsplads for alle og ønsker en kultur, hvor hver enkelt kan udfolde og udvikle sig. Vi ser ligestilling og diversitet som en ressource og opfordrer derfor alle interesserede til at ansøge.

Ansøgning sendes via Aarhus Universitets rekrutteringssystem, som kan tilgås under stillingsopslaget på Aarhus Universitets hjemmeside.

****Om Aarhus Universitet**

*Aarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 38.000 studerende og 8.300 medarbejdere med en årlig omsætning på 7,0 mia. kr. Læs mere på www.au.dk***

Lignende jobs

Se flere Fuldmægtig jobs i Aarhus eller hele Region Midtjylland