HR-sagsbehandler til Flyverkommandoen i Karup
Fuldmægtig / Forsvaret og Forsvarsministeriets styrelser / HR / personaleudvikling / strategisk analyse / Fuldtid / Fuldtid / Estimeret lønniveau ca. 35.000 - 45.000 kr/md
Drømmer du om en central og udadvendt stilling, hvor du får mulighed for at sætte dit aftryk på udviklingen af Flyvevåbnet og styrke dine kompetencer som sagsbehandler. Brænder du for mennesker og ledelsesrådgivning, og vil du i samarbejde med gode kollegaer sikre, at vi har: De rette medarbejdere, på rette sted, til rette tid til Flyvevåbnets job og uddannelser?
Så er det nu, du skal søge denne spændende og alsidige stilling som sagsbehandler på personelområdet ved Flyverkommandoens Struktur- og Personelsektion på Flyvestation Karup.
Om os
Flyverkommandoen er overordnet ansvarlig for styring af Flyvevåbnets planlægning og drift samt at sikre, at Flyvevåbnet leverer relevante, effektive og efterspurgte kapaciteter, nationalt som internationalt.
Struktur- og Personelsektion er en del af Struktur- og Uddannelsesafdelingen og består af en sektionschef samt teams af specialiserede sagsbehandlere med alsidige og tværgående ansvarsområder relateret til Flyvevåbnets strategiske bemandingsudvikling, herunder bl.a.: Ledelsesrapportering, prognose, strategi- og policy arbejde; principielle, administrative og overenskomstmæssige forhold; Arbejdspladskultur, organisations- og stillingsudvikling.
Vores primære opgave er at analysere og formidle Flyvevåbnets nuværende og fremtidige bemandingsmæssige situation og i tæt samarbejde med en lang række partnere sikre, at Flyvevåbnet kan tiltrække, rekruttere og motivere et tilstrækkeligt antal kompetente medarbejdere til vores uddannelser og stillinger. Sagerne varierer meget, og der er sjældent entydige og klare løsninger på udfordringerne.
Ved Flyverkommandoen har vi en kultur, hvor tanker og idéer udveksles frit for at fremme en høj kvalitet i opgaveløsningen. Vi understøtter et kreativt og konstruktivt samarbejdsmiljø, hvor mange opgaver løses af flere ressourcepersoner på tværs af sektioner og afdelinger.
I Flyvevåbnet anerkender vi, at alle er forskellige, og at vores behov varierer over tid. Derfor har vi udviklet en familiepolitik, som giver mulighed for skabe fleksible og individuelle rammer for tilrettelæggelsen af arbejdslivet.
Om stillingen
Flyvevåbnet står overfor en historisk vækst afledt af den pågående forligsmæssige og HR-strategiske udvikling i Forsvaret, som sætter nye krav til vores nuværende og fremtidige organisering og bemanding.
Stillingen som HR-sagsbehandler i Flyverkommandoen er derfor på et område og i en sektion, der er i rivende udvikling og du vil få en vigtig rolle som tværgående bindeled for imødekommelsen af Flyvevåbnets strategiske bemandingsbehov.
Et tæt samarbejde med kolleger ved Flyvevåbnets myndigheder, Flyvevåbnets Administrative Fællesskab, Personelkommandoen, herunder bl.a. Flyverkommandoens HR-partner samt samarbejdspartnere ved øvrige kommandoer og styrelser er afgørende for succes i jobbet.
Du vil bidrage med sagsoplæg, høringssvar og analyser af stor betydning for vores bemandingsevne samt vilkår for kolleger på tværs Flyvevåbnet.
Du bliver primært ansvarlig for sagsbehandling og koordination af forhold vedrørende.:
- Flyverkommandoens strategiske bemandingsmøder samt understøttende processer og forvaltningsgrundlag, herunder eks. tilpasning af Flyverkommandoens supplerende bemandingsvejledning
- Styring og forvaltning af værnepligtshverveprocessen, herunder bl.a. ”bliv flyverkonstabel”
- Understøtte Flyverkommandoens tværgående koordinationsgrupper relateret til strategisk officersbemanding og karriereplanlægning målrettet de overordnede officersspecialer
- Assistere ved udnævnelse og ansættelser, herunder individuel opfølgning på afgangskommissioner i relation til Flyvevåbnets uddannelser.
- Bidrage med sagsbehandling af nationale designeringsstillinger og rotationsstillinger samt udenlandske medarbejdere i Danmark
- Teamsite, personel
Du tilbydes et alsidigt job med opgaver af både driftsmæssig og strategisk karakter og med stor mulighed for at tilpasse dele af indholdet til netop dine kompetencer, evner, baggrund og udviklingsønsker.
Hvis du ikke allerede har, så vil du med sikkerhed få en bred kontaktflade på tværs af Flyvevåbnet og Forsvarets myndigheder og styrelser.
Herudover tilbyder vi gode kolleger, fleksible arbejdstider og muligheden for at arbejde hjemmefra.
Om dig
Vi forstiller os, at du har en relevant akademisk uddannelse, en kontoruddannelse og/eller erfaringer fra lignende stilling. Du har ambitioner og lyst til at sætte dine kompetencer i spil for at udvikle styringen og driften på Personel- og det bemandingsstrategiske område i Flyvevåbnet.
Samtidig er det en fordel, at du:
- Har gode samarbejdsevner og finder det givende at omgås mange samarbejdspartnere på forskellige niveauer.
- Trives med at koordinere opgaver og have en stor kontaktflade.
- Er selvstændig, initiativrig og motiveres af at søge ny viden og brugbare løsninger.
- Har kompetencer eller erfaring med rådgivning og sagsbehandling indenfor HR-området samt et godt indblik i Flyvevåbnets struktur og opgaveløsning.
- Er tryg ved mødeledelse og afholdelse af briefinger for store og små forsamlinger.
- Har gode formidlingsevner – både på dansk og engelsk.
Ansættelsesvilkår
Er du akademiker ansættes du i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Finansministeriet og en række akademikerorganisationer for akademikere i staten (Akademikeroverenskomsten).
Hvis du har en kontoruddannelse eller en anden relevant uddannelse ansættes du i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.
Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Arbejdsstedet er i Karup
Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Kontakt og ansøgning
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Major Anne F. Bach, e-mail ebakerFKO-F-CHPSSmichaelellisbrowndaniel@milolsonrobinson.dk eller telefon 5191 1903.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Sofie Gadegaard på telefon 3266 5585. Træffes ikke i perioden fra og med 23. december 2025 til og med 4. januar 2026.
Ansøgningsfristen er den 5. januar 2026 og samtaler forventes afholdt i forlængelse heraf. Stillingen er til besættelse efter aftale.
Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Om Flyverkommandoen
Flyverkommandoen består af en Operationsdivision med et National Air Operation Centre (NAOC),en Planlægnings- og Kapacitetsdivision, Aviation Safety og en Ledelsessektion. Flyverkommandoen planlægger og gennemfører nationale luftoperationer og luftmilitære øvelsesaktiviteter, opstiller Special Operation Air Task Group, er ansvarlig for styrkeproduktionen ved Flyvevåbnets enheder, samt støtter underliggende myndigheders opgaveløsning.
Jobbet er i Region Midtjylland i Viborg kommune, se flere Fuldmægtig jobs i Viborg eller Region Midtjylland
Oprettet 16 december og udløber 5 januar. Kilde: Jobnet
Kontakt: Sofie Gadegaard florespatriciaageorgewilliamsjose00532424@milchandlerwatson.dk +4532665585
Lignende jobs