Projektkonsulent: Driv Forandring i Vesthimmerlands Kommune

Udviklingskonsulent / projektledelse / EU-projekter / strategiudvikling

Vil du være drivkraften bag de projekter, der gør en reel forskel? Er du skarp til at omsætte idéer til konkrete ansøgninger – og sikre, at projekterne også når sikkert i mål? Hvis du brænder for projektledelse, struktur og stærke partnerskaber, så er du måske vores nye projektkonsulent.

Om jobbet

Du bliver en del af kommunens centrale stab Politik, Strategi og IT, som betjener borgmester og direktion, samarbejder tæt med og understøtter den øvrige organisation samt varetager kontakten til borgere, virksomheder og andre interessenter.

I Politik, Strategi og IT arbejder vi for sikker drift og strategisk udvikling, så organisationen lykkes med de politiske og administrative mål. Vi er en proaktiv og serviceminded stab, der understøtter hele kommunen med høj kvalitet, samarbejde og faglig sparring. Vi prioriterer et godt arbejdsmiljø med arbejdsglæde, trivsel og fleksibilitet, og vi har en nær ledelse, der sætter retningen og skaber koordinering på tværs. Sammen løfter vi kvaliteten i opgaveløsningen – både for organisationen og for borgerne.

Som en del af staben indgår du i vores projektteam – et lille, engageret og fagligt stærkt team bestående af fire medarbejdere og en teamleder. Teamet er forankret i Afdelingen Byrådssekretariatet, Kommunikation og Projekter og arbejder på tværs af hele organisationen for at understøtte udviklingen af projekter, der gør en reel forskel for borgere og lokalsamfund i Vesthimmerlands Kommune. Vores arbejde spænder bredt – fra projektudvikling og ansøgningsskrivning til projektadministration, økonomi og EU-projekter.

Dine primære opgaver

Som projektkonsulent vil du få en central rolle i at understøtte Vesthimmerlands Kommunes arbejde omkring projektudvikling.

Dine primære opgaver bliver:

  • Udarbejdelse af projektansøgninger – herunder idéudvikling, formidling og samarbejde med relevante fagområder.
  • Projektledelse og projektstyring – planlægning, koordinering og fremdrift i både små og større projekter.
  • Projektadministration og projektøkonomi – herunder budgetopfølgning, rapportering og sikring af dokumentation.
  • Afsøgning af udviklingspotentialer – identifikation af støtteordninger, partnerskaber og nye muligheder.
  • Sparring med organisationen om EU-projekter – du bliver en vigtig støtte for kolleger, der arbejder med eller overvejer EU-finansierede aktiviteter.

Vi forventer at du

  • Har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, f.eks. indenfor samfundsvidenskab, civilingeniør, humaniora eller lign.
  • Har erfaring med projektledelse og trives i en rolle med mange forskellige interessenter, hvor du aktivt bidrager til idéudvikling og fælles løsninger.
  • Har en god forståelse for økonomi og administration, gerne i en kommunal kontekst, og kan omsætte den viden i udviklingsorienterede projekter.
  • Er struktureret, detaljeret og god til at sikre fremdrift i dine opgaver – også når flere parter er involveret i processerne.
  • Trives i et miljø, hvor samarbejde, faglig sparring og løbende idé­generering er en naturlig del af hverdagen, og hvor stærke relationer er afgørende.
  • Har erfaring med EU-projekter – det er et plus, men ikke et krav, og du har lyst til at udvikle dine kompetencer på området.
  • Kan formulere dig klart og professionelt – både skriftligt og mundtligt – og kan facilitere dialog, udviklingsprocesser og tværgående samarbejde.
  • Personligt er du nysgerrig, hjælpsom og god til at skabe tillid. Du motiveres af at være en del af et team, hvor vi sparrer, udvikler os sammen og løfter i flok for at skabe resultater.

Vi tilbyder

  • En spændende stilling i en kommune med store ambitioner og en lyst til udvikling
  • Et stærkt fagligt miljø med dygtige kollegaer
  • Kolleger, der hjælper hinanden, værdsætter faglig sparring og har et stærkt fælles fokus på kvalitet og samarbejde.
  • Et uformelt arbejdsmiljø, hvor det er godt at være
  • Mulighed for at påvirke og forme din egen hverdag med stærk ledelsesmæssig opbakning
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er på fuld tid og ansættelse vil ske efter gældende overenskomst.

Hvis du stadig læser med, så tror vi, at du skal ringe til en af os for en uddybende snak eller komme i gang med at skrive en ansøgning.

Yderligere oplysninger

Der vil i processen være 1 samtalerunde som finder sted d. 16. december 2025.

Ansættelse forventes at starte den 1. februar 2026.