Digitaliseringskonsulent til fremtidens jobcenter i Varde

Digitaliseringskonsulent / Varde Kommune / IT / projektledelse / kunstig intelligens / digitalisering / Fuldtid / Fuldtid / Vikar / Estimeret lønniveau ca. 40.000 - 55.000 kr/md

Vil du være med til at drive og implementere teknologiske løsninger, der gør hverdagen lettere for både medarbejdere, borgere og virksomheder? Motiveres du af nye it-løsninger, og elsker du at se dem fuld udfoldet – så se her!
Jobcenter Varde sætter fokus på at blive et digitalt jobcenter med flere virtuelle samtaler, jobformidling, vejledningsvideoer og digitale platforme, hvor borgere og virksomheder kan finde hinanden i et godt jobmatch.

Vi søger derfor en digitaliseringskonsulent, der som projektleder får en central rolle i at implementere teknologiske løsninger, der skaber værdi og effektivisering på tværs af vores organisation og for borgere og virksomheder.

Øget digitalisering og brug af kunstig intelligens får stor betydning for beskæftigelsesindsatsen i fremtiden. Udviklingen af kunstig intelligens går stærkt, og brugen af kunstig intelligens bliver skrevet ind i lovteksten. Samtidig betyder besparelserne fra beskæftigelsesreformen færre ressourcer, og de digitale løsninger bliver derfor centrale værktøjer for fortsat at kunne løse daglige opgaver godt og effektivt.

Hvem søger vi?

Jobcenter Varde vil bruge digitale løsninger og kunstig intelligens i langt hørere grad til gavn for både borgere, virksomheder og medarbejdere. Vi har allerede i dag flere digitale løsninger, som bruges i arbejdet med borgere og virksomheder. Nogle af løsningerne bliver dog ikke altid tænkt tilstrækkeligt ind i den daglige drift – det er her, vi har brug for dig!

Din hovedopgave bliver at understøtte implementering af nye digitale løsninger.

Vi søger en profil, der kan svare ja til disse spørgsmål:

  • Har du projektledererfaring, så du kan planlægge, styre og gennemføre projekter?
  • Er du udadvendt med gode sociale kompetencer?
  • Kan du løbe selv og være med til at forme din stilling?
  • Har du gode samarbejdsevner, og kan du få folk med dig?
  • Har du en relevant videregående uddannelse?

Det er en fordel, hvis du har erfaring med den kommunale verden, men ikke et krav. Til gengæld er det nødvendigt, at du har gode kommunikationsevner og et skarpt blik for den gode implementering, så nye teknologiske løsninger skaber værdi og mening.

Hvad bliver dine opgaver?
Som digitaliseringskonsulent får du stor berøring med både ledere og medarbejdere i hele jobcentret, og du skal blandt andet:

  • Være projektleder på implementering af digitale løsninger og følge op på brugen
  • Udvikle brugen af kunstig intelligens i det daglige arbejde i Jobcentret
  • Understøtte udviklingen af de digitale kompetencer i Jobcentret
  • Medvirke til at sikkerhedsvurdere vores it-systemer i samarbejde med GDPR-teamet

Vi forventer, at du kan fungere i et travlt miljø, hvor tingene hurtigt ændrer sig. Derudover søger vi en god kollega, der både kan arbejde i team og selvstændigt – og som er klar til at hjælpe andre, når det brænder på.

Lidt om os
Vores kerneopgave er at sikre kvalificeret arbejdskraft til kommunens virksomheder og hjælpe mennesker, uanset alder og funktionsniveau, så tæt på selvforsørgelse som muligt ud fra værdien om, at netop det, giver livskvalitet. I helt særlige tilfælde kan dette ikke lade sig gøre, og så er opgaven, så vidt muligt, at sikre det enkelte menneske et økonomisk fundament.

Du bliver ansat i Administration & Udvikling, som er en stabsfunktion i Jobcenter Varde med 13 medarbejdere.

Vi er en ambitiøs og engageret afdeling, som vægter den kollegiale støtte højt, er uhøjtidelige med hang til et godt grin, og så har vi et stærkt fællesskab, som betyder, at alle går langt for at spille hinanden gode.

Som stabsfunktion har vi mange fagligheder, og på den private side rummer vi både madentusiaster, horrorskuespillere, strikkenørder, film- og seriefreaks og fitnessguruer i en skøn pærevælling.

Jobcenter Varde ligger på Frisvadvej i centrum af Varde. Du møder mulighed for fleksibel arbejdstid og hjemmearbejde. Humøret er højt, kantineordningen er i vinkel, og kaffen er faktisk tæt på baristaniveau.

Varde Kommune arbejder ud fra værdierne: Ordentlig – Værdiskabende – Stærk.

Varde Kommune er en røgfri arbejdsplads.

Ansøgning
Der er tale om en 2-årig projektstilling på fuld tid med tiltrædelse den 1. marts 2026.

Løn- og ansættelsesvilkår aftales i henhold til gældende overenskomst.

Ansøgningsfrist er søndag den 18. januar 2026 kl. 21:00.

Vi holder samtaler torsdag den 22. januar 2026 med eventuel anden runde den 27. januar.
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til vicearbejdsmarkedschef, Hanne Oust, hano@varde.dk, tlf. 29358509.

Jobbet er i Region Syddanmark i Varde kommune, se flere Digitaliseringskonsulent jobs i Varde eller Region Syddanmark

Oprettet 16 december og udløber 18 januar. Kilde: Jobnet

Kontakt: Hanne Oust +4529358509

Lignende jobs