Afdelingsleder til administrativt team i Socialområdet
Afdelingsleder / Erfaren / projektledelse / økonomi / socialfaglighed / administration
Vil du stå i spidsen for et velfungerende administrativt team, der understøtter indsatsen for voksne borgere med særlige behov? Er du god til at skabe overblik og struktur og har du lyst til personaleledelse? Så er du måske vores nye afdelingsleder for administrationen i Myndighed og Administration Socialområdet i Favrskov Kommune.
Om stillingen
Vi søger en afdelingsleder til vores administrative team, som er en del af Myndighed og Administration Socialområdet.
Det administrative team består af 8 engagerede administrative medarbejdere, som understøtter den daglige drift med bl.a. personaleadministration, fakturering og kontering for det samlede socialområde, understøttelse af ledere ved fx tilsynsbesøg samt ledelsesinformation generelt. Derudover løses udvalgte opgaver vedrørende egenbetaling, BPA samt § 100, samt udvalgte opgaver for sundhedsområdet.
Du bliver ansvarlig for den daglige ledelse, får personaleansvar for teamets medarbejdere og vil blive ansvarlig for løsningen af udvalgte opgaver. Samtidig får du en vigtig rolle i det tværfaglige samarbejde med ledere og fagpersoner i hele voksenområdet.
Dine opgaver vil blandt andet være:
- Personaleledelse og faglig sparring med teamets medarbejdere
- Planlægning, koordinering og prioritering af teamets opgaver
- Kvalitetssikring og udvikling af administrative arbejdsgange
- Samarbejde med fagområdets ledelse om opgaveløsning og implementering
- Bidrage til udvikling og effektivisering af arbejdsgange og it-understøttelse
Vi lægger vægt på, at du:
- Er god til at skabe overblik og sikre fremdrift i opgaver
- Har stærke analytiske kompetencer i feltet mellem socialfaglighed og økonomi
- Kan have fokus på detaljen, når opgaven kalder på det
- Har kendskab til det specialiserede socialområde og erfaring med arbejdet i en offentlig organisation
- Har erfaring med projektledelse
- Har erfaring med at arbejde med økonomi
- Har stærke samarbejdsevner og kommunikerer klart og respektfuldt
- Kan levere et kvalificeret beslutningsgrundlag til områdeleder og socialchef
- Kan arbejde systematisk med forskelligartede opgaver, også når det skal gå stærkt
- Har flair for IT
- Har erfaring med personaleledelse eller har et klart ledelsespotentiale
Derudover forventer vi, at du – i forhold til personlige kompetencer:
- Kan agere i en omskiftelig hverdag
- Har og skaber overblik, samtidig med at du har sans for detaljerne
- Er handlekraftig og kan træffe beslutninger, når det er nødvendigt
- Lytter, er inddragende og inviterer til dialog og samarbejde
- Er åben, imødekommende og tillidsfuld
- Skaber retning og tager lederskab for forandringsprocesser
- Tager initiativ og bidrager med dine ideer og synspunkter
- Er udviklingsorienteret og kan motivere medarbejdere i en hverdag med mange opgaver
- Er synlig og søger indflydelse
Vi tilbyder:
- Et velfungerende og fagligt stærkt administrativt team
- En arbejdsplads med høj grad af tillid og fokus på samarbejde
- Mulighed for at præge og udvikle opgaveløsningen i en kompleks organisation
- En arbejdsplads med fleksibilitet og gode rammer for ledelse og udvikling
Om arbejdspladsen
Afdelingen Myndighed og Administration ligger på Hovvej 76 i Hadsten.
Favrskov Kommune ligger centralt i Østjylland med kort afstand til Aarhus, Randers og Viborg. Vi er en organisation med fokus på ordentlighed, faglighed og fællesskab – både internt og i mødet med borgerne.
Ud over administrationen, består området af Myndighed, der er organiseret med 12 rådgivere, 2 støttekontaktpersoner, 1 faglig koordinator og en socialfaglig konsulent. Myndighed varetager sagsbehandlingen indenfor servicelovens voksenparagraffer.
Afdelingen er kendetegnet af en åben og uformel kultur, hvor godt humør, faglig sparring og udvikling er en naturlig del af hverdagen.
Ansættelsesvilkår
Stillingen er på fuld tid. Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og principperne i Ny Løn.
Ansættelsesproces
Ansøgningsfristen er 24. november 2025
Ansøgning vedlagt CV og relevante bilag skal du indsende via linket.
Første samtale afholdes 2. december 2025.
Anden samtale afholdes 12. december 2025. Der vil blive indhentet referencer efter anden samtale.
Tiltrædelse forventes senest pr. 1. februar 2026
Kandidater, der går videre til 2. samtale, skal udfylde en personprofiltest
Yderligere oplysninger
En uddybende job- og personprofil finder du her: Afdelingsleder til Myndighed og Administration Socialområdet | Favrskov.dk
Hvis du ønsker yderligere oplysninger om jobbet eller har spørgsmål til job- og personprofilen, er du velkommen til at kontakte områdeleder Karina Hjermitslev på tlf. 23 29 86 06 eller lcollierkhjmelvincross@favrskov.dkthompson-clark.dkrodriguez.dksnyder-white.dk.
Favrskov Kommune kan kun modtage ansøgninger sendt elektronisk.Det er en forudsætning for ansættelsen, at den person, som vi ønsker at ansætte, ikke er straffet for forhold, som gør vedkommende uegnet til at bestride stillingen. Der vil derfor blive indhentet straffeattest på den kandidat, der tilbydes ansættelse.
Lignende jobs
Administrativ medarbejder til Myndighed og Administration i Favrskov
Administrativ Medarbejder - Favrskov Kommune Socialområde
Se flere Afdelingsleder jobs i Favrskov eller hele Region Midtjylland