Kontorchef for Faciliteter i Københavns Kommune
Kontorchef / Københavns Kommune / ledelse / byudvikling / drift / Fuldtid / Fuldtid / Chef / Estimeret lønniveau ca. 55.000 - 65.000 kr/md
Her har du drømmejobbet, hvor du bliver knudepunktet mellem politik, drift, udvikling, styring og ledelse af ledere. I Faciliteter er vi ansvarlige for de fysiske rammer for københavnernes fritidsliv på idrætsanlæg, biblioteker, museer og i kulturhusene, svømmehallerne og friluftsbadene samt for borgernes tryghed i nattelivet.
Du skaber de bedst mulige rammer for at udvikle København, så den fortsat vil være én af verdens bedste byer at leve i. Det kræver en stadig stærkere dataunderstøttet vedligeholdelse af alle vores faciliteter – et vigtigt arbejde, du bliver omdrejningspunkt for. Vi skal sammen implementere klare politiske beslutninger i en organisation, der vokser og får flere ansvarsområder. I Faciliteter bliver vi i løbet af 2026 i alt ca. 450 årsværk, da vi bl.a. overtager driften af kirkegårde og krematorier, ligesom vi også åbner nye svømmehaller. Denne fordobling af vores årsværk stiller store krav til effektivitet, synergi og sammenhængskraft.
Du skal lede igennem tre ledere for hhv. Byggeri, Indkøb og Miljø, Forretningsudvikling samt Værtskab for natteværter og tryghedsvagter. I sørger for at binde Faciliteter sammen med den øvrige forvaltning og ikke mindst sammen med de øvrige forvaltninger i kommunen samt eksterne samarbejdspartnere. Byggeteamet er ansvarlig for de større vedligeholdsopgaver samt de tilhørende udbudsprocesser. Natteværterne og tryghedsvagterne er et forebyggende team, der i de sene timer skaber tryghed og indgår i et tæt samarbejde med politiet. Du får mulighed for at arbejde organisatorisk, analytisk, politikimplementerende og konkret med driftsopgaver, der gør en forskel helt ude ved borgerne.
Analyse, sammenhængskraft og verdens bedste by
”Jeg inviterer indenfor til en arbejdsplads, hvor vi tydeligt kan se, når vi gør en forskel for københavnerne og den grønne omstilling. Langt de fleste af os har blikket rettet på den daglige drift ude i faciliteterne, hvorfor vi har stort behov for dig, der kan være med til at have det lange lys på, bære de stærke analytiske briller og se nysgerrigt på optimeringsmulighederne hele vejen fra de politiske ambitioner og ud til U9-pigerne, der spiller på kunstgræsset i Ryparken”, siger facilitetschef Christian Biel.
Du bliver leder for tre ledere og i alt ca. 90 medarbejdere, hvoraf langt de fleste er i Værtskabsteamet. Du refererer til facilitetschefen, der igen refererer til fagdirektøren i forvaltningen. I hele Kultur- og Fritidsforvaltningen bliver vi ca. 4.000 medarbejdere, da vi i øjeblikket bl.a. byder både de ansatte på kirkegårde og krematorier samt Københavns Ejendomme velkommen. I Faciliteter har vi et samlet budget på omkring 450 mio. kroner.
Om dig
Du har solid ledelseserfaring fra kommunal og/eller statslig forvaltning og har haft ansvar for ledelses- og direktionsbetjening. Du har skabt stærke arbejdsfællesskaber, der med høj trivsel har skabt bæredygtige resultater. Du har i karrieren gentagne gange vist, at du er analytisk skarp og har fundet måder at effektivisere organisering og drift. Du har en skarp pen ift. sagsfremstillinger.
Som person er du ambitiøs og resultatorienteret. Du har et strategisk overblik og agerer med høj integritet. Du er stærk i relationerne og får tingene til at lykkes gennem dine ledere. Du er inkluderende og ser mangfoldighed som en styrke, ligesom du er åben, løsningsorienteret og optimistisk.
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst, hvor arbejdstiden udgør 37 timer ugentligt.
Dit arbejdssted vil være Nyropsgade 3, 1602 København.
Vi ønsker stillingen besat den 1. marts 2026.
Vil du vide mere?
Du kan læse mere om stillingen i det uddybende notat. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte facilitetschef Christian Biel på 21 33 92 76 eller Jakob Westh fra Mercuri Urval på 60 89 64 36.
Søg via linket senest søndag den 11. januar 2026
Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København – og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.
Jobbet er i Region Hovedstaden i København kommune, se flere Kontorchef jobs i København eller Region Hovedstaden
Oprettet 18 december og udløber 11 januar. Kilde: Jobnet
Kontakt: Christian Biel +4521339276
Lignende jobs