Sekretariatschef til Direktionssekretariat på Hvidovre Hospital
Sekretariatschef / Chef / procesoptimering / hospitalsdrift / ledelse
På Amager og Hvidovre Hospital handler det om liv. Om at redde liv og bringe liv til verden. Om livskvalitet for patienterne og et godt arbejdsliv for medarbejderne. Vi er et af de største akuthospitaler i Danmark, og det er vores ambition, at vi også skal være et af de bedste. Nu søger vi en sekretariatschef til Staben: Direktionssekretariatet og Kommunikation.
OM JOBBET
Staben består af i alt 29 medarbejdere inkl. stabschefen:
- Direktionssekretariatet består af 19 medarbejdere, hvoraf 15 medarbejdere kommer til at høre under dig som ny sekretariatschef, mens resten bliver hos stabschefen. Du kommer til at referere til stabschefen.
- Kommunikation består af 7 medarbejdere og ledes af en kommunikationschef, som også refererer til stabschefen.
Administrativ ledelse
Vi ønsker først og fremmest at fastholde en velfungerende administration, som hjælper os med at nå vores driftsmæssige og strategiske mål. Dit primære ansvar er derfor – med udgangspunkt i en række administrative og organisatoriske opgaver - at understøtte stabschefen og direktionen i dets arbejde som det øverste ledelsesteam på hospitalet.
En af forudsætningerne for at lykkes som sekretariatschef i Direktionssekretariatet er, at du kan håndtere en kompleks hverdag med mange interessenter. Du og din sektion skal medvirke til opgaveløsning, prioritering og koordination mellem direktionen, afdelingsledelserne, stabsfunktionerne og koncernstabene. Dette indebærer en stor variation i opgaverne lige fra forberedelse af direktionsmøder i samarbejde med direktionssekretærerne til planlægning af og deltagelse i strategiprocesser.
Vi har brug for en sekretariatschef med en udpræget systematisk sans, og du må gerne juble lidt indvendigt, når du tænker på procesoptimering. Vi ser nemlig gerne, at du med udgangspunkt i eksisterende erfaringer og faglighed kan udvikle og organisere de administrative arbejdsgange og skabe en fortsat god og sikker drift.
Personaleledelse og samarbejde
Du får ansvar for personaleledelsen af 15 engagerede medarbejdere, der repræsenterer en bred vifte af kompetencer: Jurister, sekretærer og administrative medarbejdere. Det er dygtige og selvkørende medarbejdere, som typisk har mere brug for sparring end for kontrol. Det er vigtigt, at du praktiserer en åben, udadvendt og anerkendende ledelsesstil, som giver plads til medarbejdernes eget initiativ, og at du har erfaring med at begå dig i en multifaglig organisation.
Derudover skal du fremme en helhedsorienteret og tværfaglig tilgang i hele staben og på tværs af vores stabe. Du skal kunne samle og inspirere andre og skabe gode samarbejdsrelationer på tværs af organisationen: Til ledelserne i hospitalets kliniske afdelinger, til de andre hospitaler i regionen samt til regionens administrative centre.
Daglig ledelse af Direktionssekretariatet
Du er ansvarlig for den daglige administration i Direktionssekretariatet. Det betyder, at du skal håndtere en stor portefølje af opgaver og være bevidst om, at Direktionssekretariatet påtager sig et bredt ansvar for at løse administrative opgaver og en del driftsopgaver – stort som småt. Du bidrager selv til at få opgaverne løst og træffer de nødvendige beslutninger, når det kræves.
Forandringsledelse
Vi står som hospital midt i store transformationer med en sundhedsreform på vej. Vi skal bl.a. integreres med 3 psykiatriske centre, åbne en helt ny afdeling for hjerne- og nervesygdomme, åbne hospitalet mere ud mod kommunale samarbejdspartnere og praktiserende læger og lægges sammen som region med Region Sjælland pr. 2027. Det er derfor en klar fordel, hvis du ved, hvad det kræver at være en god leder i en forandringstid og har erfaring med forandringsledelse.
OM DIG
Du har en relevant uddannelse og erfaring med direktionsbetjening indenfor nogle områder af porteføljen.
Du har strategisk forståelse og kan koble den til effektive organisatoriske processer, udviklingsprojekter og prioriteringer.
Du har meget gerne ledelseserfaring.
Du har politisk tæft.
Du har flair for at udvælge de sager/opgaver/henvendelser, der kræver stabschefen og direktionens opmærksomhed.
Du lægger vægt på at kommunikere og har gode formidlingsevner såvel skriftligt som mundtligt.
Du kan begå dig på alle niveauer i en organisation og har forståelse for, at det kan være en balanceakt at navigere i feltet mellem drift og administration.
Det er en fordel, hvis du har kendskab til hospitalsvæsnet og/eller Region Hovedstaden.
Ansættelsesforløb
Ansøgningsfristen er 6. november 2025, og vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 12. november 2025.
For de ansøgere der går videre efter første samtale, vil der blive holdt en anden samtale, som vi forventer finder sted den 17. november 2025.
Du søger stillingen online ved hjælp af nedenstående link.
Din fysiske arbejdsplads bliver Hvidovre Hospital.
Du kan hente mere information på vores hjemmeside: www.hvidovrehospital.dk. Stillingsbeskrivelse kan rekvireres hos direktionssekretær Lona Røner på telefon 38 62 17 05 eller e-mail lona.marie.roenerthomasjesusemilymacdonald@collins.dkregionh.dkellis.dkcampbell-brown.dk
Du er velkommen til at kontakte stabschef Anne Thesbjerg Christensen mobil 93 85 81 88 for yderligere oplysninger.
Lignende jobs
Budgetchef til voksende hospital i København
Cheflæge til Fremtidens Akutmodtagelse på Herlev Hospital
Se flere Sekretariatschef jobs i Hvidovre eller hele Region Hovedstaden