Teamledere til Børne- og ungerådgivningen i Herlev Kommune
Afdelingsleder, Offentlig / Herlev Kommune / ledelse / børn / familier / Fuldtid / Fuldtid / Chef / Estimeret lønniveau ca. 45.000 - 55.000 kr/md
Tværfaglige Indsatser – Børn, Unge og Familier i Herlev Kommune søger teamledere til Børne- og ungerådgivningen pr. den 1. februar 2026 eller snarest derefter.
Som led i ny organisering er det besluttet at nedlægge de hidtidige stillinger som faglige ledere i Børne- og ungerådgivningen og oprette 3 nye teamlederstillinger, der varetager både den faglige- og personalemæssige ledelse af medarbejderne. De 3 teamledere indgår i et lederteam, som sammen med øverste leder af Myndighed og Udfører varetager ledelsen af Børne- og ungerådgivningen. Teamlederne refererer til øverste leder af Myndighed og Udfører.
En lederrolle i en stærk tværfaglig helhed
I denne nye organisering er der et stærkt fokus på udvikling af et tæt samarbejde på tværs af området både i samarbejde med indsatserne og med almenområdet. Vi er optaget af, at vi løser opgaverne i tæt samspil med familierne og med hinanden.
Du bliver en del af en fælles ledergruppe i Tværfaglige Indsatser – Børn, Unge og Familier, hvor sundhedsplejen/Børnetræningen, Børne- og Ungerådgivningen, Ungehjemmet, Dildhaven, PPR og Familieindsatsen arbejder sammen under én samlet ledelse. Her er du med til at sætte retning for en ny organisering, der skal sikre sammenhængskraft, fælles læring og løsninger, der skaber reel udvikling for børn, unge og familier i Herlev Kommune.
Om jobbet
Børn- og ungerådgivningen er en myndighedsafdeling, der varetager den samlede sagsbehandling jf. barnets lov. Børne- og ungerådgivningen består af 3 distrikter, hhv. Kildegårdsdistriktet, Byskoledistriktet og Gl. Hjortespring/Lindehøjsdistriktet samt Specialrådgivningen, Modtagelsen, Familieplejen, STU-koordinator, Administrationen og Tværgående rådgivere/procesledere.
Som teamleder får du det faglige og personalemæssige ledelsesansvar for 10-12 medarbejdere i afdelingen samt ansvaret for at sikre det tværfaglige samarbejde.
Det faglige ledelsesansvar består bl.a. af systematiske sagsgennemgange med medarbejderne for at sikre korrekt og lovmedholdelig sagsbehandling, løbende sagssparring med medarbejderne, kvalitetssikring af indstillinger til Børne- og ungeudvalget, økonomiske sagsgennemgange, herunder sikre sammenhæng mellem indsats og økonomi, ledelsestilsyn, afholdelse af ugentlige distrikts- og gruppemøder med medarbejderne, planlægning og facilitering af den faglige udvikling i afdelingen, herunder implementering af ny lovgivning, udarbejdelse af arbejdsgange og skabeloner, deltagelse i tværfaglige fora med fokus på helhedsorienteret opgaveløsning m.m.
Det personalemæssige ledelsesansvar består bl.a. af løbende opfølgning på medarbejdernes trivsel, afholdelse af MUS og øvrige personalesamtaler, bidrage til et godt og sundt arbejdsmiljø i afdelingen m.m.
Din profil
Vi søger en teamleder, der
- har en socialfaglig uddannelse
- har solid erfaring med myndighedsarbejdet på børne- og ungeområdet
- har faglig og personalemæssig ledererfaring
- arbejder relationelt stærkt og formår at skabe følgeskab, tillid og retning
- er motiveret for at bidrage til yderligere udvikling af et tæt samarbejde mellem myndighed og udfører på både medarbejder- og lederniveau
- arbejder systematisk og struktureret
- har overblik og kan planlægge samt kan ændre planer, hvis opgaverne kræver det
- er rolig og kan yde støtte og sparring i komplekse sager
- er tydelig, inddragende og optaget af at være medskaber af et godt arbejdsmiljø
- har kendskab til ICS, SoS og DUBU
Vi tilbyder:
- En spændende lederstilling i en ambitiøs og udviklingsorienteret organisation
- En afdeling med høj faglighed og fokus på at skabe et godt og sundt arbejdsmiljø
- En ledergruppe, der arbejder tæt sammen, understøtter hinanden og har fælles ansvar for at skabe et stærkt tværfagligt samarbejde
- Mulighed for at præge udviklingen af Børne- og ungerådgivningen
- En arbejdsplads, hvor politisk prioritering, retning og ambitioner for børn og unge er tydelige
Ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidslederstilling uden øverste arbejdstid og ansættes efter gældende lederoverenskomst. Der er fleksibilitet i tilrettelæggelsen af arbejdstid og opgaver.
Ansøgningsfrist: søndag den 11. januar 2026 kl. 23.59.
Samtaler: fredag den 16. januar 2026
Vil du høre mere?
Kontakt gerne leder af Myndighed og Udfører, Pernille Vestergaard Kleffel – 2122 2907 / briannaallenHK60145briggsmegan@johnston-muellerherlevcooperjoyce.dk
Mød vores medarbejdere
På herlev.dk kan du møde nogle af vores medarbejdere fra forskellige arbejdspladser i kommunen. De fortæller hver især om, hvad de arbejder med, og hvorfor de er glade for deres arbejde.
Søg stillingen
Du søger stillingen online. Husk at vedhæfte din ansøgning, CV og andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe ”Spam/uønsket post”.
Om Herlev
Herlev er placeret i hjertet af hovedstadsområdet med en velfungerende infrastruktur. Transportmulighederne til og fra Herlev er gode og bliver forstærket med den kommende letbane og de fire letbanestationer i byen. Samtidig byder Herlev på let adgang til grønne områder. Vi er i fuld gang med at udvikle byen, så den også i fremtiden har et levende handelsliv, en spændende bymidte og er attraktiv at bo og drive virksomhed i.
I Herlev Kommune arbejder vi ambitiøst og målrettet på at sikre, at vores tilbud til borgerne også i fremtiden er på et højt niveau. Det gør vi ved at indrette organisationen med et større fokus på at styrke fagligheden og understøtte dialogen med borgerne, samt forkorte afstanden mellem det lokale politiske niveau og kommunens medarbejdere.
Jobbet er i Region Hovedstaden i Herlev kommune, se flere Afdelingsleder, Offentlig jobs i Herlev eller Region Hovedstaden
Oprettet 15 december og udløber 11 januar. Kilde: Jobnet
Kontakt: Pernille Vestergaard Kleffel +4521222907
Lignende jobs