Afdelingsleder til Bofællesskaber i Socialforvaltningen - København

Afdelingsleder / Københavns Kommune / ledelse / socialområdet / pædagogisk støtte / Fuldtid / Fuldtid / Chef / Estimeret lønniveau ca. 40.000 - 55.000 kr/md

Hos BBH Bofællesskaber tror vi på, at de bedste resultater skabes gennem stærke relationer – både til borgere og medarbejdere. Vi søger en afdelingsleder, der vil være med til at skabe et inspirerende arbejdsfællesskab, hvor faglighed, omsorg og medledelse går hånd i hånd.

Som afdelingsleder hos os får du mulighed for at

  • præge ledelsesarbejdet og sikre, at medarbejdere har de bedste forudsætninger for at levere støtte til borgerne
  • arbejde tæt sammen med medarbejdere om beslutninger og opgaveløsning – med ansvar, men også med partnerskab og sparring
  • udvikle både dig selv og dit team i et miljø med høj faglighed, fleksibilitet og fokus på trivsel

Vi tror på, at når medarbejdere får tid, rum og støtte til at udvikle deres faglighed, skaber det bedre samarbejde, højere trivsel – og den bedste støtte til borgerne.

Hvem er vi?
Vi er en del af Københavns socialforvaltning, Center for Midlertidige og Selvstændige Boformer (CMSB).

Bofællesskaberne er bemandet i dag- og aftentimerne, og uden for disse tidsrum har borgerne mulighed for at kontakte leder eller nattevagt ved behov. Vi har seks lokationer fordelt over København, fra Amager til NV med i alt ca. 100 borgere, der har brug for lettere pædagogisk støtte i dag- og aftentimerne. Vores fem teams består af ca. 30 højt kvalificerede medarbejdere, primært pædagoger, som arbejder tæt sammen på tværs af matriklerne.

Om jobbet
Som afdelingsleder har du ansvaret for, at medarbejderne har de rette forudsætninger for at levere den bedste støtte til borgerne.

Dine opgaver inkluderer blandt andet

  • ledelse af medarbejdere – sætte mål og rammer, planlægge og uddelegere opgaver, give tydelig faglig instruktion og sparring
  • faglig udvikling og trivsel – sørge for høj faglig standard, lave MUS og sygefraværssamtaler, rekruttering og onboarding af nye medarbejdere
  • planlægning og drift – vagtplanlægning og koordinering på tværs af teams og matrikler
  • tværgående samarbejde, hvor du har en aktiv rolle i at deltage og facilitere fagudvalg og lokale udvalg (fx sundheds-, økonomi- og samarbejdsudvalg)
  • samarbejder i det daglige tæt med relevante tværgående medarbejdere for at sikre helhed, videndeling og sammenhæng i opgaveløsningen
  • sikre dækning af nattevagter – du indgår i et samarbejde med ca. otte kolleger om at sikre bemanding ved nattevagtfravær – ansvarsopgaven går på skift og varetages typisk hver anden måned

Arbejdstid og planlægning
Som afdelingsleder har du ikke en fast base, men arbejder fleksibelt på tværs af vores lokationer afhængigt af, hvor behovet er størst. Du planlægger selv din arbejdsdag og prioriterer opgaver, så du kan arbejde selvstændigt, men samtidig som en del af et team.

Ledelsesopgaver foregår primært i dag- og aftentimer, hvor der er behov for støtte og sparring med medarbejdere. Du skal kunne tage ansvar for dine opgaver uden daglig supervision, samtidig med, at du bidrager som holdspiller i lederteamet.

Vi lægger vægt på nærvær, men forstår, at ledelse i praksis kræver fleksibilitet og tilstedeværelse dér, hvor det giver mest værdi – hos medarbejdere og borgere. Møder med resten af ledergruppen foregår hver anden uge fysisk og hver anden uge online.

Din profil
Vi søger dig, der

  • har en socialfaglig baggrund og lyst til faglig ledelse og medledelse
  • har viden og erfaring om målgruppen, fx borgere med kognitive nedsættelser og andre diagnoser
  • er vant til og har lyst til at arbejde med relationer, nærvær og tydelig kommunikation
  • trives med at arbejde i teams og med medledelse
  • kan indgå i forskellige tværgående samarbejder
  • har erfaring med personaleledelse og planlægning af bemanding – herunder vagtplanlægning

Vi tilbyder

  • et højt fagligt miljø, hvor du kan præge både ledelse og borgerindsats
  • mulighed for at udvikle dig selv og dit team
  • fleksibilitet og nærvær i en organisation, der værdsætter samarbejde og medledelse

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes efter kvalifikationer og gældende overenskomst.

Stillingen er uden øvre arbejdstid med forventet tiltrædelse pr. 1. marts 2026. Fleksibilitet er nødvendig, da du skal være til stede på tværs.

Du arbejder om dagen og ved behov sommetider også aften. Dertil er der ansvar for nattevagter en uge ca. hver anden måned, primært via telefon.

Vi indhenter børne- og straffeattest samt referencer som led i ansættelsesprocessen.

Lyder det som noget for dig?
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte tilbudsleder Anne Christensen på 26 25 96 35 eller HR Partner Kenn Jensen på 21 53 96 69.

Søg via linket senest søndag den 4. januar 2026

  1. samtale afholdes onsdag den 7. januar 2026 og 2. samtale afholdes den 13. januar 2026. I forbindelse med en evt. 2. samtale vil der indgå case samt en personlighedstest.

Jobbet er i Region Hovedstaden i København kommune, se flere Afdelingsleder jobs i København eller Region Hovedstaden

Oprettet 15 december og udløber 4 januar. Kilde: Jobnet

Kontakt: Anne Christensen +4526259635

Lignende jobs