HR-konsulent med procesforståelse i Finansministeriet
HR-Konsulent / Økonomistyrelsen / HR-processer / ledelsesudvikling / rekruttering / Fuldtid / Fuldtid / Estimeret lønniveau ca. 35.000 - 45.000 kr/md
Vær med til at drive Finansministeriets koncerns store HR-processer.
Kan du lide at drive store processer og få det hele til at klappe, samt at have det store overblik? Og synes du, at det er sjovt at finde svarene på forskellige HR-udfordringer? Så har vi et job, der passer lige til dig.
Om stillingen I Finansministeriets Koncern HR arbejder vi for, at institutionerne i Finansministeriets koncern skal være gode og attraktive arbejdspladser. Lige nu søger vi en kollega, der bl.a. skal være med til at drive vores store, årlige HR-processer, bl.a. trivselsundersøgelser, lederevalueringer og vores koncept for performance-, udviklings- og lønsamtaler (PULS). Samtidig løser vi en lang række forskellige opgaver, store som små, strategiske som driftsopgaver. Foruden vores HR-processer, står vi også for driften af vores rekrutteringssystem, samt at give lederne sparring på stillingsopslag. Så hvis du synes vores stillingsopslag kunne være bedre, glæder vi os til at høre fra dig.
Vi sparrer og byder ind på opgaverne på tværs af teamet og er ofte to kollegaer på en opgave. Du vil få indflydelse på dine arbejdsopgaver, som blandt andet vil være at:
- Drive vores koncepter og processer inden for de årlige trivsels- og ledermålinger samt PULS-konceptet (”MUS med tal”)
- Udarbejde beslutningsoplæg til vores direktioner og koncernledelse, samt udarbejde vejledninger og ledelsesværktøjer til brug for implementering
- Understøtte rekrutteringsprocessen af nye ledere og medarbejdere blandt andet ved at give sparring på stillingsopslag
- Finde løsninger på diverse udfordringer på fx personaleomsætning og sygefravær med udgangspunkt i vores data
Om dig Du har en relevant akademisk kandidatuddannelse, gerne nyuddannet eller et par års erfaring.
For os er det vigtigt, at du:
- Synes det er spændende at drive og eksekvere store HR-processer, så de skaber værdi for ledere og medarbejdere
- Kan lide at skrive, og formidler klart og præcist til forskellige målgrupper, fx direktioner og ledere
- Vil være en del af et miljø, hvor vi hver dag arbejder for at finde solide HR-løsninger for koncernens institutioner
- Vil være en del af et stærkt fagligt miljø, hvor du udvikler dig både fagligt og personligt
- Vil være en del af et kontor, hvor vi hjælper hinanden, og hvor vi sætter humoren i dagligdagen højt.
Om os Finansministeriets Koncern HR sikrer effektive HR-ydelser af høj kvalitet og er et af de få koncernfælles HR-funktioner i staten. Vi leverer HR til Finansministeriets koncerns ca. 170 ledere og ca. 1.800 medarbejdere fordelt på vores departement og fire styrelser (Statens Administration, Statens IT, Medarbejder- og Kompetencestyrelsen og Økonomistyrelsen). Vi er ansat i Økonomistyrelsen, som holder til i hjertet af København.
Vi er 30 engagerede medarbejdere, som er organiseret i fem fagfællesskaber inden for administration, jura, udvikling, HR-partnere og rapportering. Du vil opleve et kontor, der har fokus på at levere høj kvalitet, dyrke det gode samarbejde, og have det sjovt sammen. Kontoret ledes af kontorchef Sisse Hjermind Iversen og souschef John Baldus.
Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.
Ansættelsesvilkår Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer.
Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens It, Statens Administration, Økonomistyrelsen og Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.
Yderligere oplysninger Hvis du har spørgsmål til stillingen eller gerne vil vide mere om os, så tøv ikke med at kontakte souschef John Baldus på telefon 21 29 67 82 eller e-mail pamelacookeruizannajohbalcherylstafford@lowery-stonebrownoesbond-ortega.dk.
Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg her” senest onsdag den 7. januar 2026.
Vi forventer at holde 1. samtaler i uge tre og 2. samtaler i uge fire og håber at kunne byde dig velkommen så hurtigt som muligt og senest den 1. marts 2026. Der vil være en case, som du skal løse i forbindelse med rekrutteringsprocessen.
Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.
Jobbet er i Region Hovedstaden i København kommune, se flere HR-Konsulent jobs i København eller Region Hovedstaden
Oprettet 17 december og udløber 7 januar. Kilde: Jobnet
Kontakt: John Baldus +4521296782
Lignende jobs